Egyből két változat lesz a Yamaha új sportmotorjából: egy utcai és egy majdnem superbike.
A tetszhalálból elképesztő pörgéssel és modelláradattal visszatérő japán gyártó tovább fokozza a tempót, és nem csak egyen-platformra épített újdonságokat mutat be, hanem a valódi, gyökeresen újj modelleket is. Ilyen például a régóta várt YZF-R1 is. A sportmotorok modellciklusai jelentősen megnyúltak az elmúlt években, és a big bang R1 által keltett zaj is teljesen elcsöndesedett – legutóbb a BMW és a Ducati borzolta csak a kedélyeket, illetve a Kawasaki a H2-vel, de most úgy tűnik, a Yamaha ismét nagyot gurít.
Lássuk, mire számíthatunk! Úgy tűnik, hogy a Kawasaki mintáját követve egyből két modellel készülnek: egy utcai és egy versenymodellel. Az utóbbi 230 lóerős teljesítményével a Suprebike versenymotorok szintjén mozog (erről még lesz szó!), az utcára szánt kivitelről viszont még nem tudunk pontos adatokat. Ahogyan azt sem, hogy számítani kell-e robotizált vagy duplakuplungos váltóra – a Ducati meglépte a 1299-cel, kérdés, hogy a Yamaha követi-e?
Nem tűnik véletlennek, hogy a Yamaha két változatot mutat be. A Superbike-ban életbe lépő szabályok jelentősen korlátozni fogják a motor fejlesztésére szánható keretet, így megérheti a gyártónak, hogy kizárólag a homológizáció miatt készít egy majdnem superbike-kész modellváltozatot is.