Yamaha NEO’S 50 4T – Smile

Élvezné, ha minden reggel egy mosolygós arc fogadná a garázsában? A Yamaha Neo’s a legkedélyesebb jármű, amit valaha láttam. A csinos robogó arca egy az egyben Smile-t formáz, ráadásul elfordí­tott kerékkel kópésan még a nyelve hegyét is kidugja.

A Yamaha 2009-es robogóújdonsága külsőben a kétütemű Neo’s által képviselt vonalat folytatja, a kellemes meglepetés a csinos, nyalókafehér burkolat alatt rejtezik. A vadonatúj, négyütemű blokk, csendes, finomjárású, gazdaságos és végre semmi egyéb dolga nincs a robogójához hasonlatosan boldog motorosnak, minthogy 95-ös ólommentessel teletankolja.

Yamaha Neo'S 50 4T

Yamaha Neo’S 50 4T

Gombnyomásra indul, de hogy az akkumulátor esetleges lemerülése esetén se kerüljünk bajba, meghagyták a berúgókart is. Ráülve az első élmény, hogy milyen csendes, kultúrált járású, a Neo’s-zal késői hazaérkezés során sem szerzünk magunknak rosszakarókat. Nyugodt vehemenciával lódul meg, de 20 és 40 km/h-között teljesen kielégí­tő módon gyorsul. Rettentő szép kidolgozású, minden apró részletre odafigyeltek nemcsak tervezői, de a kivitelezők is. Kedvencem a műszerfal, a kék háttérvilágí­tású óra LCD kijelzőjét mint holmi virágszirmok veszik körbe a visszajelzők lámpácskái. Az ülés alatt kellemesen öblös kamra várja a Neo’s rakományát, akár egy zárt sisak is belefér. Az ülésszivacs kellemes konzisztenciájú, rugalmas, mégsem túl puha. Kidolgozottsága egyszerűen példás, a kétféle anyagú üléshuzat határán és a kontúrokon végigszaladó varrás szép munka.



Vidám, csinos és praktikus – Ez a Yamaha Neo’S 50

Az egyszerűen kezelhető robogóval bárhol könnyű leparkolni, vagy éppen kis testét tologatni a garázsban. Először hiányzott az oldaltámasz, de a központi állvány használata annyira könnyű, hogy gyorsan beletörődtem hiányába, ráadásul í­gy biztosabban is áll a lábán. íœlésmagassága a kisebb termetűeknek sem okoz gondot, sőt magasra nőtt webes kollégánk sem nézett ki rosszul rajta, miután hosszú póklábait a burkolat mögé behajtogatta. A 12 hüvelykes alumí­niumöntvény kerekekre szerelt vaskos Continental gumik, a Paioli első villa és a hajtóművet is magába foglaló egykarú felfüggesztés mérsékelten feldolgozza az utak hibáit. A futómű hangolása meglehetősen feszes, ami nem biztos, de a kanyarodási tulajdonságoknak ez cseppet sem árt. Az első féknyerget a Brembo szállí­tja, a 190 mm-es tárcsa a hátsó dobfékkel megtámogatva megnyugtatóan állí­tja meg a kis tömeget.



Kényelmes nyereggel és jó fékekkel van felszerelve

Összegzés:

A Neo’s 50 4T nemcsak csinos pofikájával nyert meg magának, de az is sokat nyomott a latba, hogy milyen jóindulatúan kezel le minden szituációt. Városi használatra remek, de azért kerüljük el a többsávos, gyorsforgalmú utakat – főleg Budapesten – és ezt tanácsolnám minden 50-es robogós kollégának.