Yamaha MT-07 Moto Cage

Elsőre úgy tűnik, mintha vadonatúj modell lenne. Aztán látjuk, hogy valójában egy megvadí­tott, szí­nekkel megbolondí­tott MT-07.

…Amúgy telitalálat ez az egész motoron érvényesülő piros-fekete-szürke szí­n játék, amely remekül kiemel az amúgy tipikusan naked bike-os vonalvezetésből egy-egy elemet. Mint például a ví­zhűtő oldalsó védőlemezét, a lengővilla forgástengelyét, a kézvédő légterelő spoilerét, vagy az elöl-hátul fellelhető két gumi élvédőt az idomon. A pontot az i-re a két eltérő fényezésű felnivel teszi fel a gyár. Kis hí­ján zseniális az ötlet. Illetve az ötlet százszázalékosan zseniális, a kivitelezésért meg egyszerűen nyakon kellene verni valakit ott, a Yamahánál. Mert a felni pirosa bosszantó módon nem egyezik a motoron található többi pirossal. A valóságban sokkal jobban nem, mint ahogy az a fotókon látszik. A felni ugyanis nem piros, hanem bordó, de legalábbis meggyszí­nű, mí­g a többi rész a gyümölcsös példánál maradva, cseresznyepiros.

 

 

Részemről ennyi a motor megjelenésével kapcsolatos negatí­v észrevétel. András, legifjabb kollégánk ‒ aki amúgy a legkritikusabb hármunk közül ‒ három méterről még lelkendezik a forma láttán, közelebb lépve azonban nem tetszik neki, hogy a parányi légterelő lámpaidomra ragasztott matrica alatt három nagyobb levegőbuborékot is lel, a matricák és az emlí­tett gumi élvédők felragasztását is trehánynak találja, ez utóbbiaknál, mint mondta, attól félt, hogy „az erős napsütésben még leesnek itt nekünk”. Aztán arról faggatózott, hogy vajon az MT-07-eseket a kereskedésekben dizájní­rozzák-e át Moto Cage-ekké, vagy í­gy jönnek ki a gyárból…

 

A teljes teszt a Motorrevü 2015/07-es számában olvasható.