Új elektromos sebességrekord

A francia Voxan neve idegenül csenghet, pedig az 1995-ben alapított gyár 1999-ben már be is mutatta első szériamotorját, a 72 fokos V2-es erőforrással szerelt, limitált darabszámban készült Roadstert. Nem lett világrengető siker, összesen 50 darab talált gazdára. 2000-ben a nem kevésbé megosztó külsejű Café Racer, majd a Scrambler követte a sort. A kor legerősebb elektromos motorját, a Wattmant 2013-ban mutatták be. A 203 lóerős erőforrás bődületes 200 Nm-es nyomatékot produkált, 3,4 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/órás sebességre.

Nyár elején a Voxan bejelentette, hogy sort kerítenek a korábban már beharangozott, majd elhalasztott sebességi világrekord kísérletre. A hatszoros világbajnok Max Biaggi próbálja meg felülírni Ryuji Tsuruta 2019-es 329 km/h-s világrekordját.

A Covid miatt nem az eredetileg tervezett helyszínen, hanem a franciaországi Châteauroux repülőtéren végül Biaggi és a Voxan megdöntötték az elektromos sebességrekordot, 408 km/h-s csúcssebességet értek el. Érdekesség, hogy  összesen 11 rekordot döntött meg Biaggi.