Topteszt: Moto Guzzi V85 TT

Toptesztünk még az Euro4-es V85 TT-ről szól, de olyan kevés anyag jelent meg a Moto Guzzi legígéretesebb típusáról, hogy úgy véltük, meg kell osztanunk tapasztalatainkat olvasóinkkal. Reméljük, hamarosan a 2021-es verzióról is teljes képet adhatunk.

Az ókori mitológiában olyan madárszerű lényt jelöl a főnix, amely a lángok martalékává lesz, hogy aztán újra feltámadjon a poraiból. Vagyis folyamatosan megújul. Kétségtelenül van némi hasonlóság közte és a 98 éves múltra visszatekintő Moto Guzzi között, igaz, ez utóbbinál eddig nem a mitológia, hanem a jellemző fogyasztói szokások határozták meg a dolgok alakulását. A korai évek taglalását meghagyjuk a veteránújságok munkatársainak, mi itt csak 2008-ig tekintünk vissza az időben.

Azóta rendre nagyon kevés fogy Magyarországon az olasz márka kétkerekűiből. Fellendülést 2016 hozott, ebben az évben mutatkozott be ugyanis a V9-es, valamint a népszerű V7-es típus frissítései is mindig valamelyest élénkítőleg hatottak az eladásokra. Akármilyen rokonszenves is azonban a V7, csak a teljes értékű A kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők egy kisebb csoportja számára érdekes a maga 48 LE teljesítményével. 2017-től nagy szakadék tátongott a kis V7 és V9, valamint a nagy 1400 köbcentis csúcsmodellek, az Audace és az Eldorado között.

De aztán elérkezett a 2018. évi EICMA, ahol is bemutatkozott a V85 TT, az olaszok új, álomszép túraendurója. Nemcsak szemrevaló, masszív, hanem korszerű műszaki kivitelű is volt, és egyértelműen a márka termékeként lehetett beazonosítani. Kedvező fogadtatása alapján megérdemli, hogy főnixnek hívjuk. Egyszerű lényével, kezes viselkedésével, harmonikus futóművével és gazdag felszereltségével kategóriagyőzelmet ért el, és bejutott a döntőbe a 2019-es AlpenMastersen.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/05 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.