Topteszt HARLEY–DAVIDSON PAN AMERICA 1250 SPECIAL

Egy hannoveri rockegyüttes Wind of Change címmel énekelte meg egykoron a hidegháború végét. A Harley az új Revolution Max 1250-es erőforrással és a szintén új Pan America 1250 Speciallal a Twin of Change szellemében a kemény harcok dúlta világjárószegmensbe merészkedik. A Scorpions dalából anno világsláger lett. Vajon a Harleynak is sikerül valami hasonló?

A Harley–Davidson Revolution Maxnak keresztelte el új, vízhűtéses V2-es erőforrását, amelynek két hengere 60 fokos szögben mered az ég felé. A név hallatán valami megszólal bennünk, hiszen az amerikaiak egyszer már elindították a hajtómű-forradalmat. Az első Revolution-motor, amely a Porschéval együttműködve készült, 2002-től tolta a nagy teljesítményű V-Rod modelleket, mégpedig a Harley-tól szokatlan erővel.

Az 1246 cm3-es, folyadékhűtéses kéthengeres furata 105, lökete 72 milliméter volt. Gyors pillantás a Revolution Max hajtómű adatlapjára: az új motornak pontosan ugyanez a furat-löket aránya. Az új motor tehát csak a régi V2-es jelenlegi károsanyag- kibocsátási előírásokhoz igazított új kiadása lenne? Egyértelműen nem. Még ha a Harley– Davidson fel is használta a Revolution Max fejlesztéséhez a V-Rod erőcsomagjánál szerzett tapasztalatait, a mostani és a régi kéthengeres között számos különbség van.

Például a gyújtássorrend további 30 fokos csapszegeltolással egy 90 fokos, kéthengeres V motor irányába mozdult el. A Harley-nál azt remélték ettől, hogy az új motor járása elsősorban a magasabb fordulatszám-tartományban nyugodtabb lesz. Ami az új Revolution Max esetében be is következett. Az adatlap derekas 152 lóerőt ígér 8750/minnél, nem kevesebb mint 128 Nm-rel kísérve, amit 6750-es fordulatnál ér el. Aki ennél is tovább menne – csak tessék!

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/10 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.