Tartósteszt: Super Soco TC 4180 km

Tartóstesztmotorunkkal, a Super Soco TC-vel újabb nyolcszáz kilométert tettünk meg. Most még korán lemegy a nap, amikor befejezzük a munkát és elindulunk hazafelé, már simán sötét van. Idáig nem emlékeztünk meg az erős fényerővel rendelkező ledes fényszóróról. A kerek formájú első fényforrás nagyszerűen bevilágítja az utat vaksötétben is. Szinte biztosra vehetjük, hogy rosszabb látási körülmények között is észre fognak venni minket az autósók elölről és hátulról egyaránt.

Az emelkedők nem igazán barátai kis elektromos gépünknek, még ha van kellő lendületünk, akkor sem. Hatvanas tempóval vágtam neki egy kisebb dombnak, de már az elején érezhető volt némi torpanás, majd felfelé haladva úgy 10-15 km/h-val csökkent a sebesség. Ilyen esetben teljesen mindegy, hogy melyik üzemmódban használjuk a Socót, a tempóvisszaesést bármelyiknél érezni fogjuk.

A használat során előjött egy kicsi, de annál bosszantóbb hiba: a bal oldali irányjelző nem működött. A Socót elvittük a hazai márkaszervizbe, ahol a bal kormánykapcsolót szétszerelték, de mivel nem látszott fizikai hiba, kicserélték az egységet. Ha pedig már ellátogattunk a műhelybe, gyorsan kihasználtuk a lehetőséget. A motort számítógépre csatlakoztatva feltöltötték rá a legújabb vezérlőszoftvert. Az új programmal finomabb gázreakciókat kapunk az ígéret szerint, valamint az akkumulátorokat optimálisabban fogja felhasználni a Bosch agymotor. Korábban már írtunk a hátsó rugóstag gyengeségéről, miszerint a rugóút nagyon rövid, és irtózatosan hamar felkoppan már a közepes úthibáknál is. Most elérkezettnek láttuk az idejét, hogy állítsunk a rugó-előfeszítésén. Körmöskulccsal három-négy menettel nyomtuk összébb az alapbeállításhoz képest a rugót. Jelen pozícióban nagyobb az előfeszítés, most így fogjuk tovább használni a Super Socót.