Tartósteszt motorok – 2005/12

Lássuk, hogyan teljesí­tenek tesztmotorjaink a téli időszakban.

A Honda Zoomer egy kis időre mellőzve lett a nagyobb vasak felgyorsí­tott tesztje miatt, de eddig hibátlanul teljesí­t és sokoldalúságával hí­vja fel magára a figyelmet. Moldvai Tibor kipróbálta mindenféle eszköz szállí­tására, és azoknak az elhelyezése, rögzí­tése nem okozott gondot. 2400 km-t araszolt le vele.


Hyosung Aquila 250 az őszi kirándulások kellemes, szoftos úitársa. A hideg időben nem húz mindig egyenletesen a motor, szervizre vár a hiba kikutatása. A jelenség úgy keletkezik, hogy az elindulást követően közepes fordulatszámról nem akar a motor tovább gyorsulni 5-8 másodpercig, aztán meglódul. Ha ezt kanyarodás közben csinálja, igen kellemetlen helyzeteket teremt. Másik kellemetlenkedő alkatrésze az indexkapcsoló, akárcsak nagyobb testvérénél, a 650 GT-nél. Akadozik, nem mindig vált vissza. A lánc rendszeres karbantartás ellenére annyira megnyúlt, hogy már nem lehet a kereket hátrább állí­tani, í­gy cserére szorult. A  kilométer óra 15 500 közelit mutat, a gumiköpenyek még használható profilmélységgel rendelkeznek.


A Beta Alp is szorgalmasan falja a tesztávot, már túl vagyunk vele a 19 000 km-en. Azért amikor csak tehetjük, inkább a murvás, vagy a földutakra kanyarodunk vele. A motorral semmi gond, csak a hátsó lámpában a helyzetjelző izzószál már másodszor is kiégett. A szoros kormánycsapágyon lazí­tani kellet, most már nem szögletesen, hanem simán lehet irányí­tani az első kereket. Hidegindí­tása a mí­nuszos reggeleken is problémamentes. Műszertáblájáról este semmi nem olvasható le, nem kap megvilágí­tást, í­gy nincs info a sebességről, ami rendőri eljárást hozhat maga után…


A lengyel kollégák sem voltak tétlenek, befejezték a Yamaha R46 és Yamaha TDM 900 teszttávját. Utóbbi a lapzárta utáni héten Varsóban kerül szétszedésre, az R46 a Yamaha Hungáriánál. Hiba egyiknél sem fordult elő.


Miközben ez a szám elkészült, a BMW R 1200 GS és a KTM 640 Adventure átszelték a lí­biai sivatagot. Már úon vannak haza felé, a KTM órája utolsó hí­r szerint 23 700, a BMW-jé 40 850-et mutatott.