Suzuki GSX 400 Impulse S – Szellemidézés

Yoshimura-Suzuki GS 1000-nek, amelylyel Wes Cooley 1980-ban megnyerte a daytonai superbike-versenyt. A sikert megismételte Imolában, majd í´ uralta az egész amerikai bajnokságot.

Az üléspozí­ció is a nagy elí´dre emlékeztet: egyenes felsí´testtel kényelmesen fogjuk a kézreálló, félszéles kormányt. A hasonmás éppencsak sokkal könnyebben irányí­tható. Néhány kilométernyi barangolás után ér az elsí´ meglepetés. Egy elém vágó teherautó miatt hatodik sebességben lelassulok 50 km/h-ig, majd ráhúzom a gázt, a négyszázas azonban habozás nélkül veszi a lapot. Akkor hát még egyszer. 50 km/h, 2500-as fordulat hatodikban és lám, tényleg ütközésig lehet rántani a gázt, a kis négyhengeres erí´teljesen megindul. Sí´t, akár 40-ig is leeshet a kilométeróra mutatója. Végig egyenletesen húz a fordulatszámskálán, majd úgy 7000 körül jön egy kis extra erí´, ami tovább ní´ 12 000-ig, ahonnan már csak erí´lködve forog tovább. Tí­zezer fordulatnyi használható fordulatszám-tartomány – ez már igen! A Hosuba Garázs (telefon: 24/470-508) fékpadja igazolta is az eredményt. Már 2000-nél 27 newtonméter, illetve 8 lóerí´ áll rendelkezésre és nagyon szépen egyenletesen emelkedik. A nyomatékgörbe 3000 és 12 ezer között nem esik 30 newtonméter alá.


Az elsí´ gyorsulási és végsebességmérés meglepetést tartogatott. A gyorsulási és a nyomatékrugalmassági értékek az elvárások szerint megfelelí´ek voltak, de 170 fölött igencsak szitálni kezdett a futómû a kormánytengely körül. Az Impulse-ba tehát beépí­tették volna a régi GS futómû gyengeségeit is? Pedig az csak 220 fölött szitált! Miután a japán Dunlop-gumik már az országúon is elég pontatlanul viselkedtek, a Gerhard Berger próbapályán pedig a fotózásnál kontrollálhatatlanná vált a csúszáshatáruk, lecseréltük í´ket azonos méretû Metzeler ME Z1 Racingre. Ezután mintha a motort is kicserélték volna. Célpontos és kezes lett, és ahol a csapnivaló japán gumi pépesen csúszkált, ott most az eddiginél mélyebbre döntve biztos í­ven lehetett haladni. A megismételt végsebességmérés közben makulátlanul egyenesen futott az Impulse, amí­g 183 km/h-nál le nem szabályozta az elektronika.

A továbbiakban kiváló hétköznapi tulajdonságokat mutatott a gép. íœlése két személlyel is több száz kilométeren át kényelmes, fékjei pontosan adagolhatók és jól lassí­tanak, rugóstagjai kényelmesre vannak hangolva, csillapí­tásuknak rossz utakra és két személyre is van elég tartalékuk. Összefoglalva: az Im-pulse ugyan nem örökölte Wes Cooley masinájának zabolátlan erejét, rendkí­vül rugalmas motorjával, kezes futómûvével és kényelmes üléspozí­ciójával azonban nagyon sokoldalú motor – feltéve, hogy a megfelelí´ gumi van rajta.