Suzuki GSF 1200 S Bandit – Báli ruhában

Tulajdonképen az új Bandit még nem is létezik. Valójában viszont igen. Csak még nem nálunk, hanem Japánban. És ha már kapható, akkor miért ne menjünk oda kipróbálni? Hiszen már biztos, hogy pont í­gy fog festeni a Bandit a Suzuki jöví´ évi európai kí­nálatában is.


Úgy kezdõdött, hogy majdnem a rossz motorra ültünk, mivel a nagy Bandit pont úgy néz ki, mint a mellette parkoló 600-as. De miért is ártana a nagynak az a felfrissí­tés, ami a kis Banditnek olyan jót tett a múlt évben?

Az új Bandit úgy fest a régi mellett, mintha a munkaruha helyett báli ruhát kapott volna. Fõleg az elegáns félidommal dí­szí­tett S-változat láttán támad ilyen érzésünk. Semmi köze a régi, darabos borí­táshoz, nagyon dinamikus, és jól illik hozzá a mosolygó dupla fényszóró. Hátrafelé haladva folytatódik ez a lendület a csúcsos vázban, a karcsúsí­tott tankban és a kecses hátsó idomban. Stí­lszerû öltözék, és passzol a finoman bordázott lég/olajhûtésû erõforráshoz. Igaz, ez sok évig szolgált sportmotorokban, mégis mintha csak arra várt volna, hogy egyszer egy naked bike-ba kerüljön. Ha kí­vülrõl nem is változott, belül sok minden átalakult ezzel a modellváltással. Az 1200-as belsejében 120 alkatrész mozog, és mindegyiknek mintha ugyanaz lenne a célja: nem a megnövelt teljesí­tmény, mert abból már a régi Banditnak is több volt a szükségesnél, hanem a még jobb kezelhetõség. A régi Bandit alul úgy tolt, hogy mindig vigyázni kellett: az elsõ kerék maradjon a földön. Ez túl sok, ez felülmúlja a legtöbb motoros tudását, vélték a Suzuki mérnökei, ez az újhoz nem illik – a ruha teszi a motort is?


A Suzuki olyan karakterisztikával látta el az új Banditet, amellyel még mindig nagyon céltudatosan tör a többletteljesí­tmény irányába, de jóval kontrollálhatóbban. A maximális forgatónyomaték nem egybõl az alapjárat fölött, hanem csak 6500-nál jelentkezik. A gyakorlatban ez azt jelenti hogy a Bandit még mindig nagyon tol, csak éppen az elsõ kerék emelgetése nélkül.

A tengelytáv 1435-rõl 1430-ra csökkent, a villaszög egy fél fokkal meredekebb lett, és a rugóstagokat is átdolgozták. így ugyanolyan elegánsan halad a nagy Bandit, mint ahogy kinéz. Biztosan fekszik a kanyarban, pontosan kormányozható, és könnyedén billen egyik oldalról a másikra. Az már alig lep meg, hogy kényelmesebb is lett. Meg az sem, hogy a fékei is jobbak lettek. A 310-es tárcsákba most hatdugattyús féknyergek harapnak, erõteljesen és jól adagolhatóan.

A Suzuki fõnökei szerint ezzel bárki elboldogul, ezért megszüntették az ABS-t, amit a régi Bandithez felár ellenében lehetett kapni.

De í­gy is jó ajánlatnak bizonyul az új Bandit, mert ahogy a Suzukit ismerjük, az árát is úgy fogja kalkulálni, hogy sokan azt fogják modani: „Ez aztán finom!”