Superbike összehasonlító teszt

Mindig van még tovább. Ezt a mondatot néhány hónappal ezelőtt írtam le a bárki által megvásárolható superbike-ok fejlődésével kapcsolatban. Mára valamivel pontosabban tudjuk, hogy az egyre rafináltabb motortechnika milyen előrelépést hoz a motorozásba.

Ha a Honda beszáll egy versenysorozatba, az általában eszerint a stratégia szerint zajlik: a világ legnagyobb motorkerékpár- gyártójaként a lehető legkisebb befektetéssel látnak neki a dolognak, időnként durva veszteségeket könyvelnek el, mindeközben viszont pontosan felmérik, mekkora ráfordítás szükséges ahhoz, hogy eljussanak a csúcsra. Így volt ez a Dakar-ralin is, ahol először a teljesítményben a többiektől elmaradó unicam motort használták, hamarosan azonban a már versenyképes dupla vezérműtengelyes erőforrásokat vetették be, végül pedig 2020-ban megállították a KTM végtelennek látszó sikersorozatát.

A Moto3-világbajnokságon ismét egy gyengébb, egy áthegesztett 125-ös vázban lévő motorral indultak; ez még egy olyan versenykittel sem lett alkalmas a győzelemre, amely még egyszer olyan drága volt, mint maga a Production Racer. Ezt követően a Honda Racing Corporation elvégezte a szükséges feladatokat, és 2017 óta uralja a világbajnokságot. A Superbike-vb-n viszont már nagyon régóta ínséges időket élnek – Honda-pilóta 2007 óta nem nyert címet.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/08 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.