Sporttúragépek

…Napjainkban a túraenduróknak és a crossover modelleknek áll a világ, amelyek egyenes üléspozí­ciójukkal, egyre nagyobb teljesí­tményükkel és egyre korszerűbb technológiájukkal igyekeznek a vásárlók kedvében járni. Ahogy a személyautóknál a városi terepjárók rég elhódí­tották a teret a kombik elől, úgy tűnik, a Multistradák, az S 1000 XR-ek és társaik hasonlóan oltják ki a sporttúragépek csillagát. Az ST-Ducatik, az Aprilia Falco, a Triumph Sprint és számos hasonló tí­pus már úgy tűnik, a múlté.

 

 

Mindez csak divathóbort lenne? Vagy a sporttúragépek valóban nem időszerűek manapság? Azért, hogy ezt a kérdést meg tudjuk válaszolni, három mai modellt hí­vtunk meg egy összehasonlí­tó tesztre. Három olyat, amelyek eltérő helyeket foglalnak el a sport-túra-kontí­nuumban. A spektrum egyik végén a Honda inkább túrázásra kialakí­tott high-tech zászlóshajója, a nagy VFR1200F foglal helyet. Négyhengeres Unicam V motor, dupla kuplungos váltó, kardán. A másik végén helyezkedik el a Suzuki GSX-S 1000 F, egy egyszerű, alig burkolt power naked-leszármazott. Közöttük pedig, gyakorlatilag a tiszta tan egyik utolsó képviselője, a BMW K 1300 S. Melyik koncepció a legmeggyőzőbb? Melyik teszi a legtöbbet a műfaj megmentéséért? Kezdjük középen…

 

A teljes anyagot a Motorrevü legfrissebb számában olvashatja! A lapot keresse az újságárusoknál, vagy fizessen elő! Akcióinkról ezen a linken tájékozódhat!