Radical Garage – Angyalpor

Angyalpor- lehet kábí­tószer és lehet valami egy aranyszí­nű púder, amelyet az égi küldöttek szórnak, és ahová hullik, ott boldogság terem. Hogy itt melyikről lehet szó…

Hadd szögezzük le már cikkünk legelején: az Angyalpor nevű Radical Garage munka nevét nem a PCP-ről, a fenilciklidin nevű kábí­tószerről, és nem is a Faith no More 1992-es lemezéről kapta – amely viszont egyértelműen az angel dust-ra utal – hanem szí­néről. Ez a szí­nkombináció egyeseket – és ez előtt a tény előtt fejet kell hajtanunk – egy angyalra, sőt, mi több, angyal porra késztet asszociálni. Hogy a pezsgőszí­n, a vörös, vagy a feketébe hajló mélybí­bor-e a tettes, azt nem érdemes elemeznünk. Az is igaz, hogy a motor szí­nei, és grafikája nem hétköznapi. Mint ahogyan az is a motorral kapcsolatos tények sorát gyarapí­tja, hogy sokkal jobban néz ki, mintha mondjuk fekete lenne.

Alkotójának, Görbe Sándornak – akit roppant szellemesen tituláltunk már radikális garázsmesternek is – rögtön a munka kezdetén már meg kellett megví­vnia egy csatát megrendelőjével, aki fekete, de legalábbis sötét motort akart. Utólag úgy gondoljuk, jó, hogy Görbe Sanyi nyerte a szí­ncsatát.

A motor előéletét ismerve nekünk kevésbé az angyal, sokkal inkább egy másik földöntúli fogalom, a Hazajáró Lélek jut eszünkbe. Az Angyalpor ugyanis – hogy úgy mondjuk – megtért a Radical Garage műhelyébe, amelyet közel öt éve hagyott el egy átépí­tést követően. Akkoriban ugyan meglehetősen másként nézett ki, bár a lényeg – az erőforrás és a váz – ugyanaz. Öt évvel ezelőtti másságának legfeltűnőbb eleme akkori springervillája volt, melyet hamarosan szélesebb kormánykiflibe fogatott, rövidí­tett teleszkóp párra cserélt. A rövidí­tésre csak azért is szüksége volt, mert az újonnan kapott, szélesebb kormánykiflikben már a Softail modelleknél gyárilag szokásos 3 fokos elfúrás nélkül, vagyis 0 fokos szögben, a kormánynyakkal immáron párhuzamosan állt a teleszkóp. Az első kerék helyére 21 colos, 40 küllős változat került, melyre egy szűken illesztett, a kereket 160 fokos szögben körülölelő, mégis filigrán sárvédőt kalapált az épí­tő.

Az új kormánykifli tetejére a kiemelővel egybe munkált kormány illeszkedik, melynek végein PM markolatokat és kezelőszerveket találunk. Az egykori Sportster tank is nagy változáson esett át: a motor épí­tője szétvágta, és „V”-alakú toldást hegesztett belé, í­gy az hosszabb lett, egyben lefelé határozottabban keskenyedett el. Aljának í­velése szabad rálátást enged a teljes blokkra, még a hengerfejekre is. A hengerek belseje eredeti állapotokat rejt, viszont légzőszerveit lecserélték az átépí­tés során. Előre meredő K&N nyitott légszűrőt, és 2:1-be Vance & Hines kipufogót kapott. A légszűrő nagyobb szí­vótorok átmérőjű HSR 42-es tí­pusszámot viselő Mikuni karburátort lát el pormentessé szűrt levegővel.

Az Angyalpor tulajdonosa a motoron nem kí­vánja a társas létet, í­gy az
szigorúan egyszemélyes gép. Még olyan kompromisszumot sem kí­nál, mint a
tapadókoronggal (és vákuummal) a sárvédőre illeszthető ideiglenes
utasülés, melynél az ideiglenességet egy hirtelen jelentkező
nyomáskiegyenlí­tődést követő, rövid sikoltással járó tompa puffanás
jelentheti. A terheletlen hátsó sárvédő egyrészt í­gy követheti a 18
colos kerék vonalát, másrészről szoros közelségbe kerülhetett azzal.

Fenilciklidin – PCP – fenciklidin

Angel dust, azaz angyalpor néven is ismert, ami megegyezik a Faith No More 1992-es lemezének cí­mével. Disszociatí­v drog, tompí­tja az agy tudati részeit, különösen az érzékleteket. ílomszerű hallucinációkat okoz. Por és folyékony formában kerül forgalomba. A folyékony halmazállapotú drogot marihuánára, mentára, oregánóra vagy gyömbérlevélre permetezik, és leszí­vják. A port inhalálják.

Intoxikációs tünetei: társas elidegenedés, lassú beszéd, koordinációs nehézség, legyőzhetetlenség érzése, bizarr, és szélsőségesen valódinak tűnő hallucinációk.

így jött létre a Harley Rocker C-nél is látható forma. A lengővilla kétkamrás légrugóra támaszkodik, amelynek magassága és rugózásának keménysége egymástól függetlenül beállí­tható. A légrugóban uralkodó nyomásról a jobb oldalra kihelyezett nyomásmérő óra informálja a vezetőt. A lengővilla egy mérsékelten és í­zlésesen széles, 240-es hátsó gumit vezet, amelynek beszereléséhez egy collal kitett primer hajtásra, és hosszabb váltótengelyre volt szükség. A nyitott primér hajtást a Primo cég szolgáltatta, neve Brute IV.

A harmonikus megjelenés érdekében az ülés alatt található olajtartály formáját is finomí­totta az épí­tő, ráadásul az előtte húzódó vázdarabot – mely a gyújtótrafókat is tartalmazta – eltávolí­totta, í­gy a trafókat a két henger közé rögzí­tett konzolra helyezte át.

A munkálatokat az olasz Custom Tech által szállí­tott lábtartórendszer felszerelésével fejezte be Sanyi, és minek utána a szí­ncsatát a munkálatok megkezdésekor megnyerte, már csak a grafika volt hátra. Görbe Sanyit egy ideje foglalkoztatta az aszimmetrikus mintázat megfestése. A paintbrush technikával elkészí­tett mintázat úgy fut a motoron, mintha az hanyagul rádobott ruhadarabba burkolózna. A piros és a pezsgőszí­nű sávozást elválasztó fekete szí­n valójában mélybordó, amely természetes fényben tárja fel e titkát.