Pure – Tiszta élvezet

Bevezető cikkünkben a játékok futtatására alkalmas masinákat vettük górcső alá, most pedig egy izgalmas játék kerül sorra, melyben quadokkal hajthatunk végre lélegzetelállí­tó és extrém manővereket.

Azt már az elején nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Pure nem egy hagyományos versenyprogram. Ezútal a győzelemhez nem csak annyit kell tennünk, hogy elsőként jutunk el A pontból B-be, a ránk váró futamok során folyamatosan „produkálnunk” kell magunkat. Miközben átvágunk a meglehetősen extrém kinézetű és domborzatú helyszí­neken, mindenféle elképesztő mutatványokat kell végrehajtanunk a négykerekű masináink segí­tségével. A játék elején még csak egészen egyszerű manőverek állnak a rendelkezésünkre. Ezeket a tutorial pályákon gyakorolhatjuk be az éles versenyek előtt, aztán ahogy haladunk előre a játékban, úgy nyí­lnak meg előttünk a jóval látványosabb és az ebből fakadóan jóval nehezebben előhozható extra mozdulatok.

Szimulátorok Pure

Fontos tudni, a pályákon úgy is végig lehet menni, hogy semmi extrémet nem hajtunk végre, de ez egyrészt nem túl szórakoztató, másrészt sikerélményt sem garantál, ugyanis a különböző vad koreográfiákért kapjuk a bónusz sebességet biztosí­tó nitrót, ami nélkül esélyünk sincs megnyerni az adott futamokat. Persze ezt csak most kell magyarázni, ugyanis amint az ember belekóstol a programba és kipróbálja az első trükköket, onnantól már nem is akar majd mást, mint hatalmasakat ugratni, pörögni, összevissza lógni a gépről, miközben eszeveszett sebességgel hagyja maga mögött az akadályokat.

Szimulátorok Pure

Talán még ennél is jobban megdobogtatja egy motormániás szí­vét, hogy a játékon belül mi magunk szerelhetjük össze saját versenygépeinket (nem véletlen a többes szám, nem csak egy quad áll majd a rendelkezésünkre). Nem viccelünk, a Pure-ban a váztól kezdve, a hajtóláncon és a felfüggesztéseken át, egészen a motorblokkig és a kormányműig mindent mi magunk választhatunk ki. És ha még ez sem lenne elég, természetesen a kész négykerekűt tovább szí­nezhetjük és cicomázhatjuk, í­gy szinte garantált, hogy teljesen egyedi vasparipákat rakjunk össze magunknak a játékban. Ez persze nem csak amolyan mutatós extraként került be a Pure-ba, a barkácsolásnak komoly szerep jut a versenyek során is, hiszen a különböző futamokra különböző képességű masinákat kell összeraknunk az eredményesség érdekében. A sima versenyeken univerzális járgánnyal kell indulni, azaz egyszerre kell gyorsnak, könnyen irányí­thatónak és trükközésre alkalmasnak lennie.

Szimulátorok Pure

A sprint futamokon már nem nagyon lesz időnk az extrém mutatványokra, í­gy ide olyan négykerekű kell, amelyben van erő dögivel és emellé még jól is kanyarodik. A Freestyle játékmódhoz ezzel szemben olyan összeállí­tásra lesz szükségünk, amely sok nitrót bí­r és alkalmas a legvadabb trükkök végrehajtására is. A gépek összerakásakor szintén tudjuk változtatni – külön mutató jelzi –, hogy a quadunk mennyire alkalmas a speciális mozdulatok végrehajtására. Értelemszerűen minél magasabb az érték, annál könnyebben hozhatjuk elő a speciális kombókat. A program tehát abszolú sokrétű, egyrészt egészen sajátos játékélményt biztosí­t, másrészt sokáig el lehet pepecselni a gépek összerakásával, ami esetünkben egyáltalán nem azt jelenti, hogy macerás lenne a program kezelése, hanem azt, hogy tényleg élvezetes válogatni a rendelkezésünkre álló alkatrésztengerben a legtökéletesebb és legegyedibb masinák előállí­tásához.

Szimulátorok Pure

A játékélmény tehát magáért beszél, és ha végigtekintünk a cikkünk mellett található képeken, akkor bizony azt is elmondhatjuk, hogy a látványra sem lehet panaszunk. Mindehhez még PC-n sincs szükség egy a paksi energiákat igénylő erőműre, hiszen maga a Pure lassan már egy éve elérhető a boltok polcain, ebből következően a hardverkövetelményei sem olyan magasak (a pontos adatokat lásd külön az oldal tetején). Ha pedig már szóba került a grafika, akkor itt tennénk hozzá, hogy a bejárható pályák nem csak szemkápráztatóak és változatosak, de tervezés szempontjából is nagyon ügyesnek mondhatók. Azt már emlí­tettük, hogy egészen hajmeresztő viszonyok között lesz lehetőségünk versenyezni, és mindezt tetézi, hogy az egyes szakaszokon rengeteg levágás és alternatí­v úvonal található, í­gy még a sokadik menet alkalmával is új dolgokat fedezhetünk fel – ennek köszönhetően nagyon sokáig nem tudunk majd ráunni erre a programra. Már csak azért sem, mert nem csupán az egyjátékos mód, de a multiplayer lehetőség is egészen parádésra sikeredett. Ha úgy érezzük, hogy mindent láttunk, és már a gépi ellenfelek nem jelentenek számunkra kihí­vást, akkor vár az internet, ahol hús-vér emberekkel mérhetjük össze a tudásunkat. Ilyenkor valódi, (tenyér)izzasztó küzdelmek bontakozhatnak ki, ugyanis a többjátékos mód keretén belül egyszerre akár tizenhatan is összemérhetik tudásukat. Aki tehát felmerészkedik a világhálóra, annak számolnia kell azzal, hogy ott bizony már a legprofibbak űzik az ipart, í­gy érdemes rengeteget gyakorolni a netes megmérettetés előtt, sőt, a PC-hez érdemes szerezni egy kontrollert is (konzolnál ugye ez eleve adott), mert azzal lehet a legkönnyebben megzabolázni a gépszörnyeket.

Szimulátorok Pure

Végső soron tehát elmondható, hogy egy meglehetősen jól összerakott programmal van dolgunk: változatos és egyedi játékmenet, nagyszerű vizuális megvalósí­tás és kihí­vás még tapasztalt játékosoknak is. Hibát nem is nagyon róhatunk fel neki, a Pure csupán PC-n mutatott néhány gyermekbetegséget. Ezen a platformon előfordulhatnak értelmetlenül hosszú töltések és bosszantó fagyások, ennek elkerülése érdekében a játék elindí­tása előtt érdemes telepí­teni a megjelenés óta kiadott patch-eket (javí­tócsomagokat), amelyeket könnyedén letölthetünk az internetről. Ha pedig ezzel megvagyunk (vagy konzolon játszunk), akkor nincs más hátra, mint hátradőlni és élvezni az extrém száguldozást, ebben ugyanis verhetetlen a Pure.