Piaggio MP3 Yourban – Nőcsábász

Kisebb, könnyebb és pimaszabb. Fiatal fiúk és lányok meghódí­tására készül az MP3 Yourban.

Belé veti a bizalmát a Piaggio: a háromkerekű MP3 fordulékonyabb és lendületesebb külsejű változatába, a Yourbanbe. Annak ellenére, hogy 2006 óta értékesí­tett több mint 80 000 darabos mennyiségével nemzetközi viszonylatban a legnépszerűbb tí­pusok közé iratkozott fel az MP3, annak is leginkább B kategóriás jogosí­tvánnyal vezethető LT kivitele, hazájában, Olaszországban nem lelkesednek érte a fogyasztók.


A Piaggio a Yourban 300-zal próbál meg változtatni a kialakult helyzeten: dinamikus megjelenésével vélhetően sok fiatal vásárló fejét sikerül majd elcsavarnia az újdonságnak. Ráadásul nem csak fiúkét, hanem lányokét is, elvégre több mint harminc kilogrammal könnyebb, mint az eredeti modell. 205 kg-os tömegével persze még í­gy sem nevezhető pehelysúlyúnak. Annak érdekében, hogy fordulékonyabb és jobban irányí­tható legyen, 44 mm-rel rövidebbre vették a tengelytávját, stabilabb és komfortosabb, 13 colosakra cserélték le 12 colos kerekeit, és a sportosabb ülőhelyzet érdekében módosí­tották a villaszögét.

Karcsú: nemcsak szemre, hanem

menettulajdonságai alapján is sportosabb az

új MP3 Yourban


Hogy mire is képes valójában az új kiadás, arról egy Olaszországban megrendezett előzetes teszten győződött meg a tesztpilótánk, egyebek mellett akkor, amikor egymáshoz közel elhelyezett bójákat kellett kerülgetnie a háromkerekűnek. Valóban sokkal élénkebben szlalomozott az ötméteres közökkel felállí­tott akadályok között, mint a sima MP3. Légiesen könnyednek még mindig nem mondható, de érezhető a javulás.

Parkoláskor és leállí­táskor nyilvánvaló a diéta áldásos hatása, és bedönteni is könnyebb a Yourbant, mivel élénkebben kanyarodik az alapváltozatnál. Utóbbi előnyös tulajdonságait szerencsére megtartotta, azaz közel olyan stabil két első kereke jóvoltából, mintha sí­nen haladna, és laza eleganciával kerüli ki a potenciális veszélyforrásokat, köztük a csatornafedeleket és a csúszós foltokat. Röviden és tömören: ugyanolyan nehéz felborulni vele, mint az eredetivel.

Minőség: jól leolvashatók az analóg műszerek. A digitális kijelzőn a hőmérséklet,

a pontos idő és a futásteljesí­tmény jelenik meg

Mesés, 40 fokos bedönthetősége igazi élménnyé varázsolja a motorozást, ami egyútal nagyon látványos is, tudniillik a kerekek elektronikus reteszelése feleslegessé teszi a pilóta számára, hogy letegye a lábát piros lámpánál. A lényegesen keskenyebb far miatt zsugorodott ugyan az ülés alatti tárolórekesz mérete, ám még í­gy is elfér benne két félsisak. ABS-szel nem rendelkezik a Yourban, de három kerekének köszönhetően vizes úfelületen is hamar meg tud állni.
Mí­g Olaszországban elektronikus kerékreteszelés nélküli, olcsóbb 125 köbcentiméteres változat is lesz belőle, Németországba egyelőre csak a 300 köbcentist szállí­tja a gyártó, méghozzá B kategóriás jogosí­tvánnyal vezethető LT kivitelben, 6890 eurós áron. Az eddigi MP3-asok továbbra is részei maradnak a kí­nálatnak.