Összehasonlító teszt: Retró scramblerek

Az itt bemutatott motorokban van néhány közös: két henger, egy 90 fokos V2-es hangja, európai szülőszoba, klasszikus megjelenés, na meg az, hogy a maguk 70 lóerejével tudatosan kerülik az egyre nagyobb teljesítményért folyó harcot. Ugyanakkor mindegyiküknek egyedi karaktere van.

A tesztben szereplő motorok:

Ducati Scrambler Icon, Triumph Street Twin, Moto Guzzi V7 Special

Az ehhez hasonló összehasonlító teszteket azért végezzük, hogy kiderítsük, miben rejlenek egy újonnan piacra kerülő modell erősségei és hiányosságai a konkurens motorokhoz képest, és hova sorolható be az új típus a többiek között. Mire is való akkor ez a teszt, kérdezhetnék, hiszen ebben a mezőnyben csak régi ismerősökkel találkozhatunk. A Ducati Scrambler ebben a formában először 2016-ban került rivaldafénybe, egy évvel később követte őt a Triumph Street Twin a jelenlegi külsővel.

A legendás 1967-es Moto Guzzi V7 újkori interpretációját 2008-ban mutatták be és azóta néhány évente megújítják, utoljára 2017-ben. Na meg most, 2021-ben, az Euro5- re készülve. A Ducatit és a Triumphot is hozzá kellett igazítani az aktuális előírásokhoz, bár a módosítások nem voltak hatással a műszaki adatokra. A megadott teljesítmény és a nyomaték mindkét esetben megegyezik az előző modellével. Egy apró, de mégis fontos különbség azért mégis van. Míg a Scrambler zajszintje Euro4-gyel és Euro5-tel egyaránt 93 dB, tehátTirol-kompatibilis, a zajkibocsátás az Euro5- ös Street Twin esetében egyetlen – ámde igen fontos – decibellel 96-ról 95 dB-re csökkent.

Ez annál is hihetetlenebb, mivel a Triumph továbbra is mély basszussal dörmög az orra alatt, és úgy tűnik, a kipufogója sem változott tavaly óta. A belseje azonban, különösképp a katalizátor, új fejlesztés. A Moto Guzzinál nincs legitim régi-új összehasonlítás, hiszen a V85 TT-ből fejlesztett erőforrásnak a gyakorlatilag azonos külső ellenére az égvilágon semmi köze az előző modell motorjához.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/08 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.