Összehasonlító teszt: Retró naked bike-ok

Manapság már alig készül motorkerékpár a legújabb műszaki fejlesztések és számtalan állítási lehetőséget kínáló, gazdag elektronikus vértezet nélkül. Cikkünkben két üdítő kivételt mutatunk be olvasóinknak. A lehető legegyszerűbb formában, ám annál meggyőzőbben szolgálják a vezetési élményt.

Ha egyáltalán illethető motorkerékpár a mértéktartó jelzővel, akkor a Royal Enfield Interceptor és a Kawasaki W800 mindenképpen. A legegyszerűbb műszaki tartalom jellemzi őket, hírből sem ismerik az olyan elektronikai vívmányokat, mint a kipörgés- és az egykerekezés-gátló, vagy a különféle menetprogramok. Egyedül ABS-szel rendelkeznek.

Titán kipufogódob? DLC-bevonatú dugattyúk? Változó szelepvezérlés? Mi a csudának, hisz ezek nélkül is van élet! Egyszerű felépítésű és működési elvű motorok hajtják őket. Olyannyira hűen idézik a hatvanas és a hetvenes éveket, hogy aki nem tudja, hogy 2019-ben gördültek le a gyártósorról, könnyen azt hiheti, negyven-ötven évvel ezelőtti járművekkel van dolga.

Annak ellenére, hogy mindkettő kortalan, klasszikus külsővel készül, igen jelentős különbség van közöttük vezetési élmény tekintetében. Hogy pontosan mi, annak eredtünk nyomába. Magunkra öltöttük a bőrjakót, hagytuk, hogy átjárjon minket a régi szép idők hangulata, majd önfeledt kanyargásra indultunk a modern oldtimerekkel.

Mielőtt szót ejtenénk menet közben szerzett benyomásainkról, időzzünk el egy kicsit a motorok külsejénél. Látványuk valóságos csemege a szemnek, legyen szó akár szépen ívelt, stílusos benzintankjukról, hosszú bőrüléses farukról, kerek fényszórójukról (a Kawáé LED-, az Enfieldé H7 halogénizzós), a sok krómról és acélról, valamint az analóg műszerekről.

Annak érdekében, hogy a nagy puritanizmus közepette is megkapja a motoros a legszükségesebb információkat, mindkét gyártó kis méretű kijelzőket integrált a főműszerekbe. Így már aztán tényleg minden fontosabb adat rendelkezésre áll, leszámítva azt a tényt, hogy a Kawasaki – ki tudja, milyen megfontolásból – nem ad tájékoztatást a benzin mennyiségéről.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/06 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.