Összehasonlító teszt: Piaggio MP3 HPE vs. Yamaha Tricity 300

Átalakulóban a kétkerekűek kínálata: erőteljesen feljövőben vannak a háromkerekű robogók, amelyek csúcsteljesítmény helyett a használati értékre helyezik a hangsúlyt.

Jelenleg nem túl nagy, ugyanakkor óriási lehetőségeket rejt magában a háromkerekűek piaca. Szinte biztosra vehető, hogy egyre több helyen lesznek olyan városi vonzáskörzetek, ahol az autók mármár hisztérikus boszorkányüldözése, a folyamatosan sűrűsödő forgalom, valamint az egyre kevesebb autóút és szándékosan visszafejlesztett parkolóhely-kínálat miatt kénytelenek lesznek valamiféle személygépkocsi- alternatíva után nézni a most még kizárólag ilyenekkel közlekedő emberek.

A magyarországi értékesítési statisztikák ugyan még nem támasztják alá ezt a prognózist, alig néhány darab fogyott a cikkünkben szereplő robogókból 2020-ban. Az MP3 300 hpe a maga 225 kilogramm száraz tömegével hadtáposnak éppenséggel nem nevezhető. A Yamaha sokkal magasabb, mint a Piaggio, tömege azonban alig haladja meg valamivel ez utóbbiét. Ami pedig a méreteket illeti: a szálfatermetű japán atléta társaságában már-már csenevésznek hat az MP3 300. Ennek is, annak is keresztlengőkarok vezetik meg az első kerekeit, lehetővé téve számukra, hogy akár 40 fokban oldalra dőljenek. Egyébként bármikor egyetlen gombnyomással kimerevíthető a futómű, vagyis sztender nélkül is meg tud állni a „lábán” mindkét háromkerekű jármű.

Az olasz robogón némi gyakorlással el lehet érni, hogy soha ne kelljen lerakni a lábakat megálláskor. Minden jel szerint érzéketlen a két rövid, tolt lengővilla a súlyterhelés oldalirányú változásával szemben. Teljesen mindegy az MP3-nak, hogy ülnek-e rajta vagy sem, mindig sziklaszilárdan áll egy helyben. Legfeljebb csak akkor kell sztenderre rakni, ha kereket cserélnek rajta. A Tricityn jobban kell ellensúlyozni, mert nála lényegében egy-egy teleszkópvilla vezeti meg az első kerekeket.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/04 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.