Összehasonlító teszt: KÖZÉPKATEGÓRIÁS RETRÓ NAKEDEK 

A napok még átkozottan rövidek, a hőmérséklet egy számjegyű, az utak felülete alig tapad. Egyáltalán nem ideális körülmények, de emiatt legyünk rosszkedvűek? Semmiképpen se, pláne, ha a következő középkategóriás nakedek egyikével kelünk útra.

A tesztben szereplő motorok:  KAWASAKI Z650RS, TRIUMPH TRIDENT 660, YAMAHA XSR700

Amennyire euforikus lehet egy 1000-es szupersportgépet kergetni a versenypályán, vagy amilyen jó érzés egy több mint 300 kilogrammos motorral a lemenő nap felé motorozni, vagy amilyen elvadult ötletnek tűnik egy felsőosztálybeli, teljes felszereltségű, hatalmas túraenduróval nagy útra indulni, egyvalami hasonlít ebben a három forgatókönyvben: a keretfeltételeknek legalább úgy nagyjából adottnak kell lenniük, egyébként feleolyan jól sem sül el a dolog.

Így tehát ízléstől függően szükség lenne egy versenypályára, egy naplementére egy odavezető hosszú egyenessel vagy egy elhagyatott, nem túl durva földútra, még ha nem is sivatagra, hogy tökéletesen megfeleljünk az ideális marketingképnek. A valóságban az állandóan bedugult utakkal, az egyre kuszább sebességkorlátozási szabályokkal, a lassan már motorosok számára is túlságosan kevés parkolóhellyel a városokban és a lényegében mindent lefedő aszfaltozott úthálózattal a 200 lóerő, a kétliternyi lökettérfogat és a szűk egyméteres ülésmagasság nem is szükséges, sőt, cseppet sem előnyös.

És hogy végre elérkezzünk a tesztünkben szereplő modellekhez: egy középkategóriás motorral teljesített verseny- vagy biztonsági tréning éppúgy felturbózza a boldogsághormon- termelést, a napnyugtának mindegy, hogy a lábtartók a főtengely előtt vagy mögött helyezkednek el, és még utcai motorokkal is messzebb jutunk terepen – legalábbis száraz időben és némi lelkesedéssel –, mint ahogy azt általában gondoljuk.

A nemrég bemutatott Kawasaki Z650RS a lehető legszebben mutatja meg, hogy ezen extremitások innenső oldalán sem aszketikus vagy éppen unalmas az élet. Alapja a 2017- ben megjelent Z650. A recept ugyanaz, mint a Z900RS nagy testvérnél: átveszik a Z modell műszaki megoldásait, tehát a hajtóművet, a vázat és a futóművet, és a saját márka 70- es évekbeli klasszikus példaképeinek egyikére emlékeztető megjelenéssel: kerek fényszóróval, analóg sebesség- és fordulatszám-kijelzőkkel, valamint a Kawasakira jellemző kacsafarokkal látják el. Ezenkívül az RS számára meglehetősen vaskos, a Z900RS-re hajazó tízküllős öntött felniket választottak, míg a standard Z-nek öt küllője van.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/05 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.