Összehasonlító teszt KIS VS. NAGY, 1. rész

Az általános vélekedés szerint mindig jobb a több – a nagyobb teljesítmény és hengerűrtartalom, a gazdagabb felszereltség. Igen ám, de mint azt a cikkünkben szereplő motorkerékpár-testvérek példája is bizonyítja, a bőségnek mindig ára van. Ezek után joggal vetődik fel a kérdés: tényleg minden esetben jobb a több?

Egymás közeli rokonai, mégis különbözőek: szinte minden gyártó kínálatában vannak olyan, kisebb és nagyobb (hengerűrtartalmú) modellek, amelyek egymás házon belüli riválisainak számítanak. Már önmagában ez a tény felveti azt az izgalmas kérdést, hogy vajon mekkora a valódi különbség ezen testvérpárok egyes tagjai között. Jól kivehető és egyértelmű, vagy esetleg sokkal kisebb és jelentéktelenebb, mint azt eltérő teljesítményük, hengerűrtartalmuk, és legfőképpen áruk alapján gondolná az ember?

Úgy döntöttünk, közelebbről megvizsgálunk hat ilyen kicsi/nagy párost, méghozzá úgy, hogy a legkülönfélébb kategóriákból választjuk ki őket. A crossovereket a BMW F 900 XR és S 1000 XR, az endurókat a KTM 890 Adventure R és 1290 Super Adventure R, a túraendurókat a Suzuki V-Strom 650 és V-Strom 1050 képviseli. A klasszikus kétkerekűek küldöttje a Triumph Street Twin és Speed Twin, a naked bike-oké a Kawasaki Z650 és Z900, a sportmotoroké a Ducati Panigale V2 és V4 S.

Ha ezen a rendhagyó összehasonlító teszten is az 1000 pontos értékelőrendszerünket használnánk, akkor esélyük sem lenne az öcsikéknek. Ezért most eltekintünk tőle, kizárólag azt vizsgáljuk, miben hasonlítanak és különböznek a testvérpárok tagjai. Ennek alapján próbálunk választ adni a kérdésre, melyek a legélvezetesebb kétkerekűek közülük.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/03 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.