Összehasonlító teszt: kéthengeres roadsterek

Bár mostanság nem feltétlenül a nagy hengerűrtartalmú kéthengeres roadstereknek áll a zászló, kétségtelen, hogy a motorizált kétkerekűek egyik roppant vonzó, izgalmas csoportját szemléltetik. Kiadós országúti menetpróba keretében kötöttünk közelebbi ismeretséget négy jeles képviselőjükkel.

A tesztben szereplő motorok:

BMW R 1250 R
Ducati Monster 1200 S
Indian FTR 1200 Carbon
Triumph Speed Twin

Valamikor a kilencvenes évek közepén lehetett, egy, a nyári hónapok kivételes nyugalmát élvező alsó-szászországi kis-nagyvárosban. Szép fokozatosan alakult ki, de még nem égett lobogó lánggal bennem a kétkerekűek iránti szerelem. Egészen addig, amíg egy nap meg nem pillantottam az utcán egy Ducati 916-ot. Úgy, ahogy az meg van írva, Termignoni kipufogódobokkal volt felszerelve, és gazdája hangzatos gázfröccsöket adva gurult oda vele a piros lámpához. Teljesen földbe gyökerezett a lábam az élménytől. Szentséges isten, hát így is tud kinézni egy motorkerékpár? És lehet ilyen gyönyörűséges hangja? Onnantól fogva teljesen másképp tekintettem a kétkerekűekre, gyökeresen megváltozott a hozzájuk fűződő viszonyom. Még azt a kijelentést is meg merem kockáztatni, lehet, hogy soha nem születtek volna meg e sorok, ha akkor, ott nem botlok bele a vadul bömbölő, szépséges vörös bestiába.

A nagy hengerűrtartalmú kéthengeres motorok hangja nyílvesszőként fúródik bele az ember szívébe. Legyen szó dohogásról, csühögésről, búgásról vagy morgásról. Ugyanakkor tény, hogy mára a kihalás szélére került a kéthengeresek etalonja, a nagy V2-es. Azért, mert a japánok idővel kihátráltak mögüle, az amerikai gyártók többsége fittyet hány a menetdinamikára, és a hozzá sokáig hű olaszok is egyre inkább kezdenek átállni a V4-esekre.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/12 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.