Összehasonlító teszt: Kawasaki Z400 VS. Honda CB500F

Sok közös van a Honda CB500F-ben és a Kawasaki Z400-ban. Mindkettő Thaiföldön készül, és mindkettőt a friss jogosítványosoknak kedvező, max. 48 LE teljesítményű kéthengeres motor hajtja. Akármennyire hasonlítanak is azonban egymásra, különböző, vagy ahogy az angol fogalmaz, „same, same, but different” az egyéniségük.

Alighanem ezt hívják „ígéretes kezdetnek“: mind a Honda CB500F-nek, mind a Kawasaki Z400-nak ki kellett állnia a Motorrad 2019/24-es és 25-ös számában leközölt topteszt megpróbáltatásait. Akkor egymás után, szigorúan egyenként vettük sorra őket. Most viszont egy időben, párhuzamosan vizsgáltuk közös és eltérő vonásaikat külön a számukra megrendezett összehasonlító teszten. Kezdjük talán a hasonlóságokkal. Mindkettőt nagy, neves cég, a Honda és a Kawasaki készíti, méghozzá teljes egészében Thaiföldön. Ez azt jelenti, hogy kezdő motorosokat kiszolgáló teljesítményű, közel félliteres kéthengeres motorjuk is thai gyártásból származik. Egyaránt két felül fekvő vezérműtengellyel és hengerenként négy szeleppel látták el őket, elégetett gázaik szép ívű nemesacél leömlőcsöveken és fekete acéldobon keresztül távoznak a szabadba.

Mind a Kawasaki, mind a Honda dögös kinézetű, hullámos peremű féktárcsákat, elöl kétdugattyús, úszóágyazású féknyerget, valamint a javításnak kedvező, a fővázhoz csavarkötéssel kapcsolódó hátsó vázat kapott. Elöl ez is, az is 41 mm csőátmérőjű, hagyományos teleszkópvillára, hátul pedig progresszív himbarendszerre kapcsolt központi rugóstagra támaszkodik. Összképüket szintén thaiföldi gyártású gumik és kedvező vételár teszi teljessé.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/02 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.