Összehasonlító teszt: Husqvarna 701 Enduro LR és Suzuki DR800S

A kilencvenes években még népszerűek voltak a nagy tank- és lökettérfogatú, egyhengeres túraendurók. Ma már csak a Husqvarna kínál hasonlót vásárlóinak. Nyár végén, kötetlen menetpróba keretében teszteltük a fajta két képviselőjét.

Nem lenne helyénvaló komolyan összevetni a cikkben szereplő két motorkerékpárt, elvégre kis híján három évtized választja el őket egymástól műszaki szempontból. Pont ezért nem is vállalkozunk összehasonlításra, csupán egy kötetlen, közös kilovaglásra, hogy megmutassuk olvasóinknak, milyen sok minden változott közel harminc év leforgása alatt, és rávilágítsunk, hol tud még labdába rúgni a régi kiadású modell az újjal szemben. A jelentős korkülönbség dacára azért van néhány közös vonásuk is.

Suzuki DR 800 S

Az egyik, hogy mindkettő az általa képviselt korszak legnagyobb hengerűrtartalmú egyhengeres motorját kapta meg. Az örökös toplistát egyébként a Suzuki vezeti a maga 779 köbcentiméterével. Ez utóbbihoz képest még a Husqvarna 693 köbcentije is eltörpül. Szintén közös a nagy tanktérfogat, az egyik tartálya 24 (Suzuki), a másiké 25 liter (Husky) üzemanyagot tud felszippantani. Aztán ott vannak magaslesnek is beillő üléseik, mindkettőének bő 92 centiméteren húzódik az ülőfelülete.

Husqvarna 701 Enduro LR

A vételárat illetően szintén nagy a hasonlóság. Az általunk kipróbált Suzuki 1995- ben 11 090 márkába került, az LR-t manapság 3 760 000 forintért lehet megvásárolni. Végül, de nem utolsósorban összekapcsolja őket a külsejük, amely, hát, hogy is mondjuk, hogy ne sértsünk meg senkit, bizony, erőteljesen megosztó. A BMW R 1250 GS mindent elsöprő sikere és dominanciája fényében ugyan hihetetlennek hangzik, de tény, hogy nem a bajorok találták fel az enduró-kacsacsőrt. Először a kezdetben még Big modellnéven futott DR750-en lehetett találkozni vele. Azon a típuson, amely két év után, 1989-ben átadta helyét valamivel tetszetősebb külsejű, 800 köbcentis utódjának. Az általunk kipróbált példány 1995-ben készült, és mint ilyen, már nem Big névre hallgat.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.