Összehasonlító teszt: BMW R 18 vs. Harley–Davidson Fat Boy 11

A BMW R 18-ról mindent elmondtak már. Bár nem mindenki. Ennek nem kell így maradnia, ezért a big cruiser szegmens újdonsága versenyre kel az ikonnal, a Harley Fat Boyjal. Nézzük meg, mi sül ki ebből.

Még ha első pillantásra nem is látszik, a nemrég bemutatott BMW R 18-ban és a 2018-as modellév óta jelenlegi formájában piacon lévő Harley–Davidson Fat Boy 114-ben több a közös vonás, mint azt gondolnánk. Csak a teljesség miatt említjük meg, hogy mindkettejüket származásuk és összetéveszthetetlen megjelenésük miatt magasztalják fel vagy éppen fordulnak el tőlük viszolyogva.

Van ugyanis ezenkívül épp elég dolog, ami közös bennük. Kezdjük a legfontosabbal, a hajtóművel. Megjelenésükben aligha lehetnének ennél különbözőbbek, de a legfontosabb sarokszámaik nem is állnak olyan távol egymástól, ahogy az a 38. oldali adattáblában is olvasható. És ahogy azt a diagramok is mutatják, a döntő dolog, mégpedig az, ami a hátsó kerékre jut, alapjában véve megegyezik. De az út, amíg az erő eljut odáig, különböző.

A 2017-ben bevezetett Milwaukee-Eightre keresztelt jelenlegi kéthengeres motor hosszú löketű 1868 cm3-ből nyeri az erejét, amit minden elektronikus játékszer nélkül hatfokozatú váltó és fogas szíj közvetít a 240-es hátsó kerékhez. Itt kizárólag a pilóta jobb keze határozza meg, hogy mekkora teljesítményt csalogat elő belőle. A bokszer esetében viszont a gázmarkolat elforgatása a kiválasztott menetprogramnak (Rain, Roll és Rock) megfelelően eltérő erőt közvetít. Eső módban a bokszer kissé szedáltnak hat.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/05 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.