Összehasonító teszt: túramotorok

Hűvös napokon önszántunkból motorozzunk? Hát persze! A valóban túrázásra való motorokkal – legyenek azok sporttúragépek, túrandurók vagy crossoverek – az alacsony hőmérsékletektől sem kell félnünk, és koratavasszal, késő ősszel vagy akár télen is hódolhatunk szenvedélyünknek gyér forgalmú utakon. Tesztünk megmutatja, melyik koncepció melengeti meg legjobban a szívünket.

A tesztben szereplő motorok: KAWASAKI VERSYS 1000S TOURER, BMW R 1250 RS, SUZUKI V-STROM 1050XT

A mellettünk elhaladó autós ránk dudál. Ránk néz, mutatóujjával jelentőségteljesen megkopogtatja a halántékát, és nevet. Egy másodperccel később már meg is előzött minket, és már nem látja, hogy viszonozzuk a mosolyát, és barátságosan intünk neki. Három fickó motorostúrán valahol Baden-Württembergben, a tél közepén. Az autós fűtött limuzinjában minden bizonnyal bolondnak néz minket – teljes joggal. A három motor hőmérséklet-kijelzőjére pillantva mindez teljesen érthető: a BMWR 1250 RS és a Kawasaki Versys 1000S Tourer kijelzője is nulla fokot mutat.

A BMW R 1250 RS sporttúragép, a Suzuki V-Strom 1050XT első osztályú túraenduró, a hosszú lábú, de 17 colos kerekeken guruló Kawasaki Versys 1000S Tourer pedig egy crossoverváltozat, amely mindkettejük tulajdonságait magában hordozza. Mindegyik koncepciónak megvannak az előnyei, amelyek megmutatkoznak majd közös téli túránk során. Miután a Suzuki pilótája megmelengette kezét a BMW bokszerén – a V-Strom az egyetlen köztük, amelynek nincs markolatfűtése –, és mindenki megitta a jó meleg teát, már túl is vagyunk az első melegedőszüneten.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/05 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.