Olvasói motor: Suzuki V-Strom 1000 XT

2018.10.31.-én mehettem haza a szalonból, új, Suzuki V-Strom 1000 XT motorommal.
Vásárlás előtt kipróbaltam a 650-es és az ezres modellt is, egy szép keddi napon. Aztán azon a héten mégegyszer az ezrest, valamint egy Kawasaki Z 900 RS-t és egy Yamaha MT 09 Tracer GT-t.

A nyomatéka, kényelme, ergonomiája miatt az ezres Stromra esett a választás, bár előtte is nagyjából a két-Strom volt az elképzelés. A felhasználásra vonatkozó elképzelés pedig, akkor, a sok kis túra utassal, évente 1-2 hosszabb, külföldi túra utassal, és a sok kis környékbeli élmény motorozás volt.

Nagyjából ezek meg is valósultak, csak nagyrészt utas nélkül.
A mai napig 45847 km-t tettem meg vele.(2021.05.30.) Ebből kb. 300-at ma reggel.
Gyári bukócső,  55 literes doboz, középtámasz, alacsony ülés került rá új korában.
Később pedig GPS tartó konzol, GPS, telefontartó, és láncolajzó került rá.

Alap felszereltségébe tartozik: kézvédő, szivargyújtó, állítható plexi, fokozat kijrlző, kanyar ABS, 3 fokozatban állítható kipörgésgátló, elindulást segítő rendszer.
Ezen a típuson még, a hátsó lámpa kivételével, hagyományos, izzós fényforrások vannak. A fényszóró fényerejével elégedett vagyok, csak egy kanyarfény jó lenne rá.

Motor
Tetszik a nyomatékos motorja, ami a legnagyobb nyomatékát, 101 Nm-r, 4000 fordulaton adja. Ilyenkor 6.-ban 111km/h-t mutat a műszer. Viszonylag pörgős, kicsit rezeg, szép hangja van.  🙂
Néha mondjuk jól jönne egy kis plusz lóerő.
Az  1. fokozatban a fordulatszám megemelésével működő, elindulást segítő program engem nem zavar.
De egyszer előfordult, hogy meredek lejtőn megforduláskor lefulladt a gép, és kipróbalhattam a bukócsövet.

Futómű
Sportosan feszes, a fékek nagyon jók.
ABS működése nekem nem zavaró.
A kipörgésgátló is egész jó, bár előfordult, hogy pozitív úthibán is működött és elvette a gázt, ami csak ebben az esetben volt kicsit zavaró, máskor nem.
Autópályán, nagy tempónál, szakadó esőben egyszer biztosan mentette a helyzetet.
Csak a hirtelen felpörgő motor, a  balra kitörő hátulja lepett meg, igazából megijedni sem volt időm.
Szóval ezek hasznos kiegészítők.

Kényelem
Eleinte szokni kellett kicsit az ülést.
Gyári, alacsonyított üléssel vettem, mert 173cm vagyok, így valamelyik lábam leér tele talppal.
A dönthető és csavarokkal magasságában is  állítható plexivel nem igazán sikerült a turbolencia mentességet elérnem.
Picit csökkenteni sikerült, a plexitartó és a plexi közé helyezett 2cm-es anyákkal.
Van akinek bevált erre a Givi Airflow plexije, de még nem volt kedvem 40e Ft-os zsákbamacskát venni.
A leghosszabb út 1 nap alatt, 1468 km volt, aminek utolsó negyedében előfordult,  hogy néha felültem a hátsó ülésre, de ismét megcsinálnám.

Költségek
Új korában, extrákkal 4,25 M Ft volt.
Az első extra , amit választottam, és ajánlom mindenkinek, az a gyári bukócső.
Jól szolgált eldőléskor is  és autópályán, 150-el bemutatott eséskor is. Innen is hazament lábon, miután 2 spájszerrel kiszedtük a szalagkorlát alól, de nagyjából 1M Ft volt a mutatvány. összköltsége.
Az első két kötelező szervíz 30 e Ft körüli költsége után kicsit rosszul esett a 24000 km-es kötelező szervíz 169 eFt-os számlája.
Meghibásodásra nem kellett költenem.

1db fényszóró izzó égett ki, de ezt “kopó” dolgok közé sorolom, ugyanúgy, mint az első fékbetéteket és a gumikat,
A hátsó fékbetét még a gyári, pedig használom rendszeresen azt is.
Fogyasztás fanatikusoknak néhány, a pillanatnyi fogyasztásmérőről leolvasott adat:

90 = 3,8 – 4
111 = 4,8 – 5
130 = 6,2 – 6,4
160 = 10 – 11 liter.
A nagy átlagom 5,4.

Gumikat párban cserélem. A gyári Bridgestone A40, 17400 km-nél, a következő Bridgestone A41, 35521 km-nél volt cserélve.
Jelenleg Pirelli Scorpion Trail Ii van rajta.

Összegzés
Nagyon szeretem, nem bántam meg, hogy őt választottam. Ajánlom társas túrázásra, utas nélküli mókázásra. Jó mindenes, de azért nem sportmotor, és nem is terepmotor.

Fotó: Csobai Károly