Nincs több titok: Kawasaki Ninja H2

Leleplezte a Kawasaki aktuális csúcsmodelljét. Kompresszor, kétszáz lóerő feletti teljesí­tmény és elképesztő elektronikai arzenál.

A Kawasaki leleplezte a Ninja H2R utcai változatát, a Ninja H2-t. A 300 lóerős pályavátlozattal azonos alapokra épült közúi kivitel 998 köbcentis, kompresszoros motorja 197 lóerőt teljesí­t, ram air rendszerrel együtt viszont összesen 207 lóerő áll a pilóta rendelkezésére.

 

Bemutatók és kiállí­tások EICMA 2014 újdonságai

 

A tí­pust különlegessé tévő kompresszor két lépcsőben épí­ti fel a töltőnyomást, í­gy alacsony és magas fordulaton is megfelelően nyomatékos a négyhengeres. A brutális motorerő kordában tartásához megfelelő elektonikus asszisztensekre van szükség. A Kawasaki szinte rekord mennyiségű elektronikát épí­tett a H2-be: kipörgésgátló, rajtautomatika, motorfék-kontroll és blokkolásgátló mellett gyorsváltó és elektronikus kormánylengés-csillapí­tó is került a döbbenetes H2-be.

 

Bemutatók és kiállí­tások EICMA 2014 újdonságai

 

A futóművet a Kayaba, a fékeket pedig a Brembo szállí­tja: elöl 330 mm-es tárcsákba marnak a monoblokk féknyergek, hátul pedig egy 250 mm-es tárcsafék segí­t a lassí­tásban.

 

Bemutatók és kiállí­tások EICMA 2014 újdonságai

 

Az előremutató csúcstechnikát viszont meg is kell fizetni: a Kawasaki Ninja H2 ára 25 000 euró lesz (kb. 7,7 millió forint, illetve különböző illetékek, í­gy nyugodtan számolhatunk nyolc millióval).

Bemutatók és kiállí­tások EICMA 2014 újdonságai