A Triumph további Tiger 800 modelleket tervez – még négy kivitel várható.
Hamarosan úmutató kell, hogy eligazodjunk a Triumph Tiger 800 családban. A mostani Tiger 800 és 800 XC helyett a közeljövőben négy új kivitel fog érkezni Tiger 800 XCA, XCX, XRT és XRX néven.
A 2015-ös modellévre várható típusokkal az angol gyártó még jobban tagolja a középkategóriás adventure palettáját. A hírek szerint a legolcsóbb az Tiger 800 XR lesz, ami öntött kerekekkel, 180/170 mm-es rugóútal, és szerényebb felszereléssel érkezik majd. Egy fokkal drágább lesz az XRX ami már gazdagon felszerelt utcai kivitel lesz, míg az öntött kerekű csúcsot az XR Touring jelenti majd: a CNC mart lábtartókat és az alu blokkvédőt leszámítva minden elérhető extrával felszerelt modell lesz az utcai variánsok közül a legdrágább.
A küllős kerekekkel szerelt XC vonal belépő szintjét a Tiger 800 XC jelenti majd, aminek az ára félúon lesz az XR és az XRX között. Ez már 220/215 mm-es rugóutakkal rendelkezik, fűzött kerekekkel, és az előzetes hírek szerint WP futóművel. Az ABS és a kipörgésgátló – ahogyan a többi 800-asnál is – itt is jár a motorhoz, ám más extrára nem nagyon érdemes számítani. Aki több kényelmet és kiegészítőt szeretne, annak legalább az XCX-et kell választania, de a full extrás változatot XC Adventure névre keresztelte a brit gyártó – és ez már valamivel drágább is, mint a fapados Tiger Explorer 1200.
1215 köbcentis, három hengeres motorral szerelt Explorer alapváltozata öntött kerékkel rendelkezik, de minden fontosabb extrával gyárilag felszerelik. Az Explorer Spoke – nevéből kitalálhatóan – csak a küllős felniben különbözik tőle. Az igai extra itt az Explorer XC, ami műszerfalában, védelmi kiegészítőivel és ködlámpáival nyújt többet.