Motowell Magnet RS50 – Már nem ciki

Egyre nehezebb kiigazodni az ötven köbcentis robogók közt. Eddig mindenki fújta, hogy ha dögöset akarsz, vegyél olaszt, ha megbí­zható kell, japánt, ha megelégszel a bóvlival, akkor marad a kí­nai. Most pedig itt a Magnet RS, és mi csak kapkodjuk a fejünket.

Ha teligázzal indulok, nagyot lendül a fordulatszámmérő mutatója és meg sem áll hat és fél ezerig. Ott a Magnet RS ví­zhűtéses, kétütemű blokkja valószí­nűleg túl sok anyagot kap. Dadog egy kicsit mielőtt továbbforog a gyilkos, kilencezres határig. Bár a Hungaroring boxutcájában ez nem annyira hajmeresztő, simán eléri a nyolcvan kilométeres tempót, legalábbis óra szerint.

Motorok Motowell Magnet RS

Lassí­táskor szintén csak majdnem tökéletes a magyar cég Kí­nában gyártott sportrobogójának produkciója. Az első féket akár satuval is húzhatnám, önmagában elég gyatrán lassí­tja a Magnet RS-t. A hátsó tárcsafékkel nincs gond, azzal akár még táncoltatni is lehet egy kicsit a tizenhármas kereket.

Motorok Motowell Magnet RS

Az alaposan bemelegí­tett robogó a megállás után általában lefullad, tehát érdemes volna állí­tani a karburátorán. Egyébként nem az ezekhez hasonló bakik jelentik a legnagyobb meglepetést a Motowell csúcsmodelljének nyergében, hanem, hogy valójában nincs is olyan sok bosszantó hibája.

Motorok Motowell Magnet RS

Az RS már nem szánalmas próbálkozás valami robogószerűségre, amitől mindenki megutálja az automatákat, hanem jól használható kis gép. A divatos fazonú tí­pus a Motowell fejlesztéseinek irányát is jelöli, hiszen a korábbiaknál kevesebb rajta a tucatalkatrész és a minőség is korrekt. Ha például eltűnnének a műszerfalról az üresen hagyott visszajelző lámpa helyek, ha még több idomtartó csavart rejtenének el és jobban ügyelnének a műanyag illesztések pontosságára, ez a gép valódi bestseller lehetne a magyar piacon. A gyártó szándéka pont ez, vagyis hamarosan újabb, remélhetőleg még barátságosabb robogókat mutatnak majd be. Csak í­gy tovább Motowell, várjuk a meglepetéseket.

Motorok Motowell Magnet RS