Motor Fesztivál – 2014 újdonságai

Megnyitotta kapuit a Budapest Motor Fesztivál. Lássuk 2014 fő újdonságait. Helyszí­ni tudósí­tás.

Megnyitott a 2014-es Budapest Motor Fesztivál. Mivel a többség ilyenkor még dolgozik, átlátni a tömegen, ami egyben azt is jelenti, hogy sikerült többé-kevésbé zavartalanul fotózni. Első körben csak az újdonságokra fókuszáltunk, amiket í­gy egyben csak itt lehet megcsodálni.

Angyal Zoli éppen nem újdonság, hiszen már régóta világsziten meghatározó alakja a stuntriding-nek. Idén a Motorrevü standján lehet vele találkozni – ha éppen nem a kint zajló országos stunt bajnokságon égeti a gumit…

És í­me a Kawasaki Z1000 legfrissebb kiadása. Az alien-szerű fejidom élőben döbbenetesen néz ki, és nagyon igényes részleteivel hosszú percekig leköti a szemlélőt.

A friss, 2014/4-es Motorrevüben benne is van már a Kawasaki J300 tesztje. A zöldek első robogója remekül sikerült, a ZX6 arca ezen is jól áll.

A Kawasaki Z1000SX a kis újdonságok közé tartozik, óvatos ráncfelvarráson esett át.

Yamaha XTZ1200 Super Ténéré WorldCrosser, ráadásul rengeteg extrával. A nyomatékos soros kéthengeres motorja rendkí­vül kellemes karakterű, fő újdonsága azonban az elektronikus futóműállí­tás.

Régi-új klasszikus: Yamaha SR400. Mintha időgép hozta volna a múltból.

Az XV950 nagyon gusztusos, ez ráadásul az R változat, gáztartályos Öhlins hátsó gátlókkal.

Az MT-09-ről már dicshimnuszokat zengtük, most pedig meg lehet nézni túrára felkészí­tve. Oldaltáskák, navigáció, irány az Alpok!

És a kistestvér MT-07. Ha még nem szokta a szeme az új Yamahákat, az MT-09-től a leömlőket számlálva tudja megkülönböztetni.

Engedjék meg, hogy bemutassam a Vespa Primaverát! Idei újdonság az olasz robogógyártónál, az ötvenes változatot már teszteltük, de a nagy dobás mégiscsak a háromszelepes 125-ös lesz.

Két csinos hölgy, ha elfáradt volna. Érdemes tovább görgetni, mert lesznek még! (Szerkesztőségi tipp: még érdemesebb kijönni, mert itt lesznek egész hétvégén)

Lányok és mentőkutyák!

Az NC750X az egyik idei favoritunk. Praktikumát megőrizte, de még erősebb, nyomatékosabb lett. A 700-as változatokat továbbra is lehet kapni, í­gy A2-es jogosí­vánnyal sem kell lemondani az NC élményről.

A Honda CTX-ek NC alapokra épí­tett cirkálók. Két változatban léteznek: a fejidomos és a csupasz változat műszakilag azonos.

Honda Goldwing F6C – a Valkyrie utódja. Extrém kinézet és remek vezethetőség jellemzi.

2014-re a Honda régi harcosa, a VFR800 is megújult. A kép nem adja teljesen vissza, de élőben szuperül néz ki.

A CBR1000RR SP minden idők legjobb Firebladje. Minden paraméterében állí­tható Öhlins futómű és a legjobb Brembo fékek garantálják a jó köridőt – és az elismerő pillantásokat.

A Honda CBR650F szintén újdonság. A korábbi hatszázas négyhengeresek ötven köbcenti tuningot és friss külsőt kaptak.

A Hornet is CB650F lett, alapjaiban a CBR650R-rel azonos – és valószí­nűleg továbbra is az egyik legkezesebb naked bike maradt.

BMW F 800 GS Adventure – igazi világjáró lett. Ha ott állnánk egy mongóliai motorkölcsönzőben mellette, nem is keresgélnénk tovább.

És a nagytestvér! A BMW R 1200 GS Adventure lehengerlő látvány. Hatalmas tank, teljes bukócső, és komoly offroad képesség jellemzi. Az elődje is sikertörténet volt, ezért is sorban fognak állni világszerte.

Az S 1000 RR-ről lekerült némi burkolat, áthangolták a rekorder blokkot, a névből lecsí­ptek egy R betűt: í­me a BMW brutális steetfightere. Egyeduralkodó lenne, ha a KTM nem mutatta volna be a KTM 1290 Super Duke R-t.

Az R 1200 RT új kiadása megkapta a ví­zhűtéses hengerfejjel ellátott bokszermotort, és a némileg a K 1600 GT-re hasonlí­tó tekintetet.

A Ducati Multistrada Pikes Peak Edition mellett nehéz szó nélkül elmenni. Más szí­nek és néhány karbonelem elképesztő dolgokra képes – érdemes élőben megnézni.

A 899 Panigale szinte megszólalásig hasonlí­t az 1199-re – ami egyébként ott áll mellette, í­gy bármikor neki lehet állni megkeresni az eltéréseket.

Ducati Diavel Strada: nagyobb plexi, táskák és utasháttámla különbözteti meg az alapmodelltől.

És a szörnyeteg: KTM 1290 Super Duke R. Félelmetes darab, két keréken guruló adrenalin-injekció.

Szép Triumph Thruxton, stí­lusosan british racing green köntösben.

A legjobb naked bike-nak járó cí­met már többször megvédte a Triumph Street Triple R.

A Suzuki DL1000 V-Strom. A 800-as és az 1200 kategória közé lőtték be. Kiváló karakterű blokkja, remekbe szabott geometriájú váza és alacsony tömege kí­vánatossá – a konkurensek alá belőtt ára pedig elérhetővé teszi.