Menetpróba: Zontes T310

Fogadni mernék, hogy kevesek számára cseng ismerősen a Zontes márkanév. Pedig mindenképp figyelemre méltó kedvező ára és magas felszereltsége miatt. Lássuk, hogy vizsgázott a gyártó túraendurója!

„Mi ez a márka, milyen motor ez?” – hangzott el a kérdés legalább tíz piros lámpánál. A választ kb. a negyedik után már meguntam, de most mivel Te, kedves olvasó, szintén megfogalmaztad magadban, gyorsan válaszolok rá. A kínai Zontes korábban leginkább az ázsiai piacra készített jellemzően nyolcadliteres motorokat, de szeretnének az öreg kontinensen is labdába rúgni és új piacokat meghódítani, ehhez pedig mindent bevetettek.

A gyár 2003-ban alakult meg, az azóta eltelt idő alatt pedig bebizonyította, hogy innovatív, és jó minőséget képvisel. Nagyon büszkék rá, hogy egy teljesen robotizált gyártósoron készülnek motorjaik, valamint, hogy több alkalommal kapták meg a Technológiai Innovációs Díjat. Most, hogy már kezd némi fogalmunk lenni, mi is a Zontes, lássuk a mocit. Ahogy a nagyok, ők is szépen ellesték a platformozás királyaitól, hogyan lehet egy blokkal, hasonló vagy akár teljesen azonos műszaki alapokkal több motort is a közönség elé tolni.

Szerkesztőségünkben a T310 jelzésű túraenduró járt öntött felnikkel vendégségben, de létezik csupasz R310 és sport-túra X310 verzió is. Ezen a modellen a T1 jelzés az öntött alufelnikre utal, a T2 fűzött küllős felnikkel gurul ki a gyárból. A gyárilag bukócsővel, markolatvédőkkel felszerelt kalandmotor jó kiállású, a képeken látható dobozszettel pedig nagyobb, komolyabb motor benyomását kelti első blikkre.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/08 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János