Menetpróba: Yamaha TRACER 9/GT

A Yamaha mindkét MT-09-esét modernizálta, velük egy időben pedig a Tracer 9 és Tracer 9 GT túraváltozat is sorra került. Ezzel összesen négy háromhengeres modell kapta meg a lökettérfogatban és teljesítményben megnövekedett erőforrást, valamint az új, könnyű vázat. Mindkét Tracert kipróbáltuk az olaszországi Siena környékén.

Toszkána is epekedve várja már a tavaszt, így a hűvös reggelen rögtön feltűnt egy különbség a Tracer 9 és a gazdagabb felszereltségű Tracer 9 GT között: a GT fűtött markolatokkal kényezteti pilótáját, amelyek melegét tíz fokozatban lehet állítani. Nem mintha szükség lenne ennyire finom beállításra, a lényeg, hogy a kezünk meleg maradjon. Egy további jelentős eltérés kerül napvilágra a Crete Senesin, egy, az erős talajerózió miatt jellegzetes dombos vidéken átvezető úton, Sienától délre.

A Cretén átvezető utak folyamatosan emelkednek, lejtenek, és dombokat kerülnekmeg a legkülönbözőbb sugarú, úthullámokkal teletűzdelt íveken. A lejtő felőli sáv felénél sok helyen letörés húzódik végig, ami nagy kihívás elé állítja a pilótát az ívválasztás, a rugózást pedig az ütések csillapítását illetően. Itt a Tracer GT félaktív csillapítási beállítása 2-es módban kényelmesebbnek bizonyult, mint a standard modell, bár utóbbi rugózóelemei is nagyon jól teszik a dolgukat. Bár a GT félaktív csillapítása a Yamaha szerint lefelé és felfelé is meghaladja a hagyományos rugózóelemek állítási tartományát, a standard Tracer 9 összességében feszesebbnek hat, ésaz első kereket is valamivel jobban érezni, ami kedvez a sportos vezetési stílusnak.

Ezzel semmiképpen nem akarjuk azt a látszatot kelteni, mintha a Tracer 9 kényelmetlen vagy a GT túl lágy motorkerékpár lenne – bár a két modell közti különbség érezhető, de nem túl nagy, és jobb minőségű utakon még inkább viszonylagossá válik. A rugó-előfeszítés egyébként a GT esetében is csak kézzel állítható. A GT félaktív csillapításától és kanyarfényétől eltérően a fűthető markolat, a kiválóan működő blipperes gyorsváltó, valamint a kofferrendszer a standard Tracerhez is megvásárolható extraként. De aki a standard modellt kofferekkel, fűtött markolattal és gyorsváltóval is felszereli, az innentől valószínűleg nyugodtan megrendelhetné a GT-t is. Minden bizonnyal ezért is vezeti kettejük közül a GT az eladásokat Európában.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/07 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.