Menetpróba: Yamaha Ténéré 700

Ha egy 200 kg-os motor két méter magasan repül, annak általában nincs jó vége. Csak erős idegzetűeknek!

Egy kicsit megilletődve nézegeti a motort. Semmiféle utcai tapasztalata nincs. Nem rendelkezik motoros jogosítvánnyal. Eddigi motorjai feleekkorák voltak, alig 100 kg-osak. Ez itt teletankolva 204 kg-ot nyom. Felkapaszkodik a 875 mm magas ülésbe, sebességbe teszi és óvatosan elindul. Lassan poroszkálva eltűnik a szemem elől. Némaság telepszik a környékre. Nem jön… Fülelek. Madarak, szellő. És erre emlékeznek? − Te, hallod őket? − Persze, kabócák. – Nem azt, te hülye. A rendőröket kérdeztem. (Macskafogó) Szóval kabócák. Motorhang semmi. Csak nem esett el? Oké, állítólag olcsó, merthogy CSAK három és félmillió. De azért azt kifizetni…

Egyszer csak meghallom. Pörgeti rendesen. A teleobjektívet a pályának arra a pontjára célzom, ahol fel kell majd bukkannia… − Jesszusom! − szakad ki belőlem, amikor meglátom a motor kerekeit a kereső legtetején. – Ez elszállt! Ebből bazi nagy esés lesz! Vagy két méter magasan repül… Jó nagy csattanás, ahogy földet ér… csodák csodája, kerékre érkezett. Aztán beesik a mandinerbe, mint egy jó krosszos, ívbelső láb előrenyújtva, eltűnik az óriási porfelhőben. Talán felakadt a gáz. Így nem megy egy normális ember terepen. Mégiscsak egy kétszáz kilogrammos, 700-as motorról van szó…

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/09 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János