Menetpróba: Yamaha MT-07

Új területeket meghódítani rendszerint nem könnyű. Az MT-07 a kivételek közé tartozik, egyik pillanatról a másikra bevonzotta a rajongókat. De a verseny nem áll le, az ellenfelek az MT sarkára taposnak, így az Euro5-re való átállást kihasználva számos frissítéssel és fejlesztéssel tették naprakésszé az MT-07 immár harmadik generációját az iwataiak.

A nyerő formula a könnyű kezelhetőségből, a szórakoztató habitusból és a legyőzhetetlen ár-érték arányból állt össze. És csakhamar még egy ütőkártya volt a kezében, ez pedig a megbízhatóság, amit tartóstesztek sora alapozott meg (lásd a MR 2018/4. száma). A képlet azóta mit sem változott, így az elmúlt évek egyik legsikeresebb kéthengerese lett – és nem csak kategóriájában.

GONOSZABB ÁBRÁZAT

Külsejében nincs sok változás, az eredmény mégis nagyszerű. Középső gyerekként egyre jobban hasonlít idősebb testvérére, az MT- 09-re, de megtartotta régi pimaszságát. Az új első fényszóró szuper kompakt ledcsoportjaminimalista és agresszív, azonnal felismerhetővé teszi a Hetest, ugyanakkor megosztó. Valószínűleg néhány MT-07-tulajdonos elkezd majd valami alternatív megoldás után kutatni az utángyártott alkatrészek piacán.

Az új tankforma – rajta a légcsatornákat is magukba foglaló burkolatokkal – elég összetett, ezért lényegében csak a betöltőre rögzíthető tanktáskával kompatibilis, míg kedvencem az oldalán felbukkanó, a motoros térdének stabil alapot adó 3D textúra. És persze vannak a funkcionális változtatások, mint az ívesebb, kónuszos alumíniumkormány, az MT-09-től örökölt visszapillantó tükrök, a ledes irányjelzők és a funkcionálisabb, inverz LCD-kijelző.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/08 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János