Menetpróba: Yamaha MT-03 és MT-125

Napjainkban, amikor is egyre szigorúbban szabályozzák és felügyelik a közlekedést, jószerével már csak járműveik külsejét illetően élveznek nagyobb mozgásszabadságot a gyártók. Az új Yamaha MT-03 és MT-125 legalábbis igencsak vad fizimiskát öltött.

Az MT-03 hallatán sokaknál dereng valami. De vigyázat! Két modellje is volt a Yamahának ezen a néven. Az egyiket 2006 és 2014 között gyártotta az XTZ660 műszaki alapjára épí­tve, egyhengeres motorral és meglehetősen extravagáns külsővel. Ennek semmi köze a 2016-ban új fejlesztésként bemutatott és 2020-ra felfrissí­tett kéthengereshez.

A Yamaha szerint kicsi, de folyamatosan bővül a 300 és 400 cm3 közötti motorkerékpárok európai piaca. Az elmúlt öt évben 7500-ról 12 400 darabra nőtt az értékesí­tett mennyiség, aminek csaknem 16 százalékát az MT-03 tette ki. Kétségtelenül igen szép eredmény, ám ettől még – igaz, csak kismértékű – megújí­tás mellett döntött a japán márka.

Spanyolországban, Malagában volt lehetőségünk kipróbálni a legújabb kiadást. Egyik legfeltűnőbb részlete a lámpaidoma, melynek streetfighteres, illetve alienes kinézete megosztja a közvéleményt. Minél fiatalabb valaki, annál jobban tetszik neki, és minél idősebb, annál kevésbé. A fényszóró teljes egészében ledes kivitelű.

A tank átalakí­tásának köszönhetően most jobban össze tudja zárni térdeit, ezért aktí­vabb, előrébb terhelő üléspozí­ciót vehet fel a motoros, mint eddig. Szintén új a szokásos információkat felvonultató, de a környezeti hőmérsékletről nem tájékoztató, immár analóg fordulatszámmérővel ellátott, full LCD műszerfal.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/03 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.