Menetpróba: Triumph Trident 660

„Üde színfolt” – gyakran olvasható, ám sokszor cseppet sem indokolt megállapítás egy-egy új motorkerékpár esetében. A Triumph Trident 660-ra azonban tökéletesen ráillik. Szentül valljuk a menetpróba után: minden esélye megvan rá a tetszetős külsejű, 81 lóerős roadsternek (2 890 000 Ft), hogy sikerre vigye a középkategóriában.

A legjobbkor jött a Triumph Trident 660 bemutatója Teneriffán. Na, nem azért, mert élmény volt átruccanni miatta a szürke télből a napsütésbe, és ezáltal némi kis derűvel búcsúztatni az egyébként nem túl derűs 2020-as évet. Nem. Azért érkezett a legjobbkor, mert még épp ellensúlyozni tudta azt a sok szuperlatívuszt, amivel szembesülnünk kellett az év során. „300 km/h negyedikben”, „170 lóerős túraenduró”, „200 lóerős naked bike”, „7-8 milliós vételár” – már zsongott tőlük a fejünk.

Friss, üdítő jelenség a britek egészséges kíváncsisággal várt új, háromhengeres roadstere. Ahelyett, hogy ez is újabb rekordokkal hívta volna fel magára a figyelmet, szerényen helyet csinált magának hasonszőrű riválisai, a Yamaha MT-07, a Suzuki SV650, a Kawasaki Z650 és a Honda CB650R társaságában. Általa immár az egyszerű, megfizethető belépőmodellek népes táborában is képviselteti magát a Triumph, méghozzá rá jellemző módon egy háromhengeressel.

Ha röviden fel akarjuk sorolni az újdonság sarokszámait, 81 LE-ről, 64 Nm-ről, 189 kg menetkész tömegről és 2 890 000 forintos vételárról kell szót ejtenünk. Megállapíthatjuk, hogy tökéletesen megfelel a kategória átlagának, leszámítva természetesen a soros négyhengeres motorral szerelt, drágább és erősebb Hondát, amely bizonyos fokig kilóg a sorból.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/03 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.