Menetpróba: SILENCE S01

Találós kérdés. Mi az? Szín, három betű, de nem kék. Ne is erőlködjenek, úgysem fogják kitalálni. A megfejtést a cikkben fogják megtalálni. Érdemes elolvasni.

Szeretnénk rögtön a teszt elején leszögezni, hogy a Silence nem kínai márka. Szülőhazája Európa egyik motoros nagyhatalma, Spanyolország. – Oké, spanyol, de Kínában gyártatnak – mondaná az örök kételkedő. Erre mi azt feleljük, hogy a gyártás a Barcelona melletti Molins de Rei-ben, a kutatás és fejlesztés pedig a katalán főváros közelében fekvő Esplugues de Llobregatban zajlik. – Na, és az akkumulátor??? – A Silence-nek saját gyártósora van, ahol Samsung-technológiával készülnek a tápegységek, a 9 kW-os agymotor pedig a Boschtól érkezik. Még valami?

A dizájn is saját munka, melynek során a katalánok sikeresen ellenálltak a kísértésnek, hogy valami Vespa- szerűt tervezzenek. A Silence az Silence, és kész. Nincs retró. A forma kissé szögletes, meglehetősen funkcionális, és ez kifejezetten jól áll neki, a zöld burkolati elemek pedig messziről sugallják, hogy környezetbarát járművel van dolgunk. Fekete és zöld, ettől valahogy nagyon mai, nagyon techno és nagyon elektromos lett a Silence. Mindemellett kellően méretes darab – mindenféle terebélyesség nélkül –, de annyira, hogy az első ülést egy átlagos termetű vezető be sem tudja lakni. És még marad hely bőségesen az utasnak, sőt egy kis poggyásznak is. Egy kicsinek. Mert a nagyot simán elnyeli a gigaméretű tároló.

Két sisak gond nélkül eltűnik benne. Igaz, nem állnak rendelkezésünkre a lábtérre nyíló kisebb rekeszek, mint sok más robogónál. Az ülés kétféle módon nyitható, hagyományosan az indítókulcs elfordításával, vagy pedig álló helyzetben mindkét fékkar egyidejű behúzásával. Ötletes, egyedi megoldás, nyugodtan átvehetnék mások is.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/12 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János