Menetpróba: MV Agusta Superveloce 800

A szép motor egyértelmű ismérve az, hogy ha ránézel a garázsban, akár 2-3 percig is gyönyörködsz benne. Figyelem! Ez az idő a Superveloce esetében több lesz.

A régi versenysikerek előtti tisztelgés és a legmodernebb technika összeolvasztásából született meg a Superveloce első koncepciója a 2018-as EICMA kiállításra. A közönségnek olyannyira bejött a dizájn, hogy 2020-ban már el is készült az egykori színpadon tündöklő gép utcai változata. Minden része szinte művészi alkotás: a lámpák, az ülés, az idomok, és persze a fényezés is.

A kedvenc részletem a barna bőrszíj, amely a kormánytól a tankon át fut egészen az ülésig. A zseniális forma Adrian Morton brit dizájner munkája, aki annak idején a Benelli Tornadót is tervezte a konkurenciánál, mielőtt átigazolt volna az MV Agustához. A Superveloce a neo-klasszik racer kategóriát képviseli, azaz egy 100%-ig modern motor, mely finom eszközökkel utal a 60-as, 70-es évek legendás versenygépeire. Az inspirációt egyértelműen Giacomo Agostini egykori motorja adta, a szín és a forma is tökéletesen visszaköszön. A gyönyörű modell egyfajta tisztelgés a 15-szörös olasz bajnok előtt. Elkezded nézni, és elveszel a részletekben.

A tradicionális piros-ezüstarany színben mindenkiből emóciókat vált ki. Ezt csak fokozza a régi idők motorjait idéző bubis fejidom, a kerek lámpa, a minimalista farokidom. Végül az i-re a pontot a hátsó lámpa, az egykarú lengővilla és a háromágú kipufogódob teszi fel.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/01 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János