Menetpróba: KTM 790 Adventure R

Nagyon komoly fejlesztések állnak mögötte, képességei egyedülállóak a piacon. Tavaly mutatták be, de jövőre már kifut, ugyanis nem teljesíti a 2021-ben érvénybe lépő, egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokat. Köszönjük, Európai Unió!

Már a kezdetektől fogva bensőséges viszonyt ápolunk a KTM Adventure családjával. Az egész valamikor 2004 körül kezdődött. Lengyel testvérlapunktól kaptunk egy vadonatúj, éppen arra az évre megújított 640 LC4 Adventure-t tartóstesztre. Sokat nem vacakoltunk, elmentünk vele Líbiába. Hát, ha valamire, erre az útra aztán illett az adventure jelző… napokat töltöttünk a Szahara és az Acacus-hegység kő- és homoksivatagjában, és az átélt, hihetetlen élményektől kábán érkeztünk haza.

Pár évvel később a 990 Adventure- t fogtuk be 50 000 km-es tartóstesztre, egy év alatt kivégeztük, ezalatt két Bamakón vett részt. Átvágtunk az Atlasz-hegységen, Nyugat- Szahara sivatagjain, kis híján ottvesztünk Mauritániában, ahol a Szahara dűnéi beleömlenek az Atlanti-óceánba, motoroztunk a szavannán, ahol a leömlőtől lángra kapott a száraz fű… ismét volt adventure bőven, és megint csak az élményektől kábán értünk haza.

Aztán a KTM-nél megvadultak, jöttek a 1190, a 1050, a 1090, a 1290… majd a 390 és a 790, a 790 R… mind Adventure… doktor úr, „fogjanak meg, fogjanak meg… (Megfogják).”* Egyszerűen muszáj már az elején elárulnom a lényeget: eddig a 790 jött be a leginkább az Adventure vonalról. Illetve majdnem… ugyanis a maga korában ugyanezt mondtam a 640- re és a 990-re is, és istenbizony, akkor frissiben úgy is éreztem.

Az igazság kedvéért hozzá kell tennünk, hogy ezúttal elmaradtak a nagy világutazások, nem volt Líbia és nem volt Bamako- rali sem. De volt egy nagy piliscsévi vallatás a mi endurószakértőnkkel, Jeli Attilával, és volt egy fantasztikus mátrai kanyarvadászat, aminek a végére jutott egy hosszú, vízmosásszerű feljáró, amit a helybeliek útnak hazudnak, tehát ha rövidített verzióban is, de elég sokat megtudtunk a 790 Adventure képességeiről.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/11 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János