Menetpróba: KTM 1290 Super Duke GT

Az osztrák szuperhercegnek tisztán tesztelési szempontból eddig nem igazán volt mit a szemére vetnünk, és a helyzet aligha változik majd a nemrégiben átalakí­tott 2019-es Super-Duke-nál. Alan Cathcart már kipróbálhatta.

A KTM 2018 első félévében a maga 126 808 eladott darabjával immár Európa legnagyobb motorkerékpár-gyártójának számí­t, és lankadatlanul növekszik tovább. Ez a szám 17 százalékos gyarapodást jelent 2017-hez képest, amely egyébként szintén rekordév volt. Kissé meglepő, hogy pont a legdrágább modelljüknek, a három évvel ezelőtt bemutatott 1290 Super Duke GT-nek milyen nagy része van ebben a növekedésben.

A sporttúragépek KTM-féle értelmezése – egyértelmű hangsúllyal a sporton – érezhetően bejön a vásárlóknak. Különösen Németországban, ahová a KTM adatai szerint a Super Duke GT-k több mint fele kerül. A GT-ben mindig is lenyűgöző volt, hogy két, valójában teljesen ellentétes dolgot egyesí­t magában. Hétköznapi forgalomban vagy egy kényelmes kiránduláson szelí­d bárányként viselkedik. De csak óvatosan! Ha szabadjára engedik, akkor előtör belőle az alapját alkotó, kedvesen csak „The Beast”-nek (szörnyeteg) becézett, lenyűgöző kvalitású futó- és hajtóművel rendelkező Super Duke R tulajdonságai.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2019/05 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.