Menetpróba: KAWASAKI Z650RS

Hú, hogy repül az idő! Idén lesz ötven éve, hogy útjára indult a Kawasaki Z modellsorozata, melynek első képviselője, a Z1 1972-ben került piacra. A japánok a kedvező árú, menetaktív Z650RS-sel ünneplik a kerek évfordulót.

Négy évvel a négyhengeres Z900RS után most megérkezett az ahhoz hasonló küllemű, de kisebb, kéthengeres motorral szerelt Z650RS is. Habár az igen népszerű, szögletes külsejű Z650 szolgáltatja hozzá a műszaki alapot, esztétikai szempontból az 1977-es Z650 örökösének tekinthető, ti. annak színvilágát és csíkozását vette át. Elképesztő, milyen nagy gondot fordított a Kawasaki a legapróbb részletek kidolgozására is. Hasonlóan a hetvenes évekbeli modellhez, a mostanin is jellegzetes kacsafarokban végződik a tankon és az ülésen végigfutó gerincvonal. Remekül illik hozzá a múltidéző szín, beleértve a tank díszcsíkjait és a klasszikus ihletésű oldalborításokat is.

A kerek fordulatszámmérő és kilométeróra analóg, a féktárcsák mellőzik a tarajokat. Gyönyörű látványt nyújtanak az aranyszínű, sokküllős öntött felnik, amelyeket csak a zöld fényezés mellé lehet kérni. Kortalan, karakteres és harmonikus velük a Z650RS megjelenése. Nemcsak kellően magas, hanem előzékenyen hátra is hajlik az ellensúlyokkal együtt 790 milliméter széles kormány. Vékony és végtelenül egyszerű kivitele ellenére kiválóan kézre áll.

Hála a 12 liter térfogatú, keskeny tanknak, jól össze lehet zárni a térdeket, és mivel a lábtartók is ideális magasságban vannak, kimondottan komfortos az üléspozíció. Ez egyébként az enyhén lépcsős és keskeny, 82 centiméter magas, kényelmes ülés érdeme is. Még az 1 méter 70 centi körüli testmagasságúak is stabilan elérik róla a talajt. Aki még ennél is kisebb termetű, az kérhet két centiméterrel alacsonyabb ülést.

Az indítógomb megnyomására vonakodás nélkül életre kel a motor. Vérpezsdítő hangok érkeznek a légszűrőház és a nemesacél kipufogódob irányából. A kipufogó leömlőcsövei szép ívet leírva vaskos gyűjtőben futnak össze, az pedig rövidke hátsó dobba megy át. Jobboldalt akár valamivel hosszabb, „klasszikus” dobnak is jutott volna hely a banánlengővillától. A motorban ellentétes irányban járnak fel-alá a dugattyúk, a forgattyúcsap elékelése manapság ritkaságszámba menő 180 fok.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/03 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.