Menetpróba: Kawasaki Z650

Felőlünk nyugodtan maradhatott volna olyan a Kawasaki Z650, mint amilyen volt. A japánok nem így gondolták, és alakítottak rajta pár dolgot a 2020-as modellévre.

A Z650-re is minden további nélkül igaz lehetett volna a „sikeres csapaton ne változtass” mondás. Európa-szerte közel 37 250 darab kelt el belőle 2017. évi piaci bevezetése óta. De, hogy vonzó maradjon, nagyobb testvéréhez hasonlóan ezt a típust is felfrissítette a Kawasaki 2020-ra. Ugyanazt a LED-fényszórós és TFT-kijelzős lámpaidomot adta neki, mint a másiknak. A ledek hatékonyságáról még nem állt módunkban meggyőződni, az új kijelzőről azonban megtudtuk, hogy Bluetoothon össze lehet kapcsolni a telefonnal.

E funkciónak köszönhetően nemcsak a bejövő hívások és üzenetek, hanem a smartphone navigációs appjánek utasításai is megjeleníthetők a kijelzőn. Hívást fogadni persze csak álló helyzetben lehet, hogy az üzenetek megválaszolásáról ne is beszéljünk. Fontos megjegyezni, hogy viszonylag jól áttekinthető és jól leolvasható az információs képernyő.

A szokásos adatok mellett megjeleníthető rajta az aktuális és az átlagfogyasztás, a maradék hatótávolság, az akkumulátorfeszültség és a motor hőmérséklete, a környezeti hőmérséklet azonban nem. Kár. Információt behívni csak a kereten lévő gombokkal lehet. Érdekesség, hogy 9000-es fordulattól narancssárgán villog a fordulatszámskála. A gyújtás 10 000-nél tilt le.

Ezzel el is érkeztünk a változtatások második csoportjához. A hengerfejben mind a szívó-, mind a kipufogóoldalt tökéletesítette a Kawasaki. A kenyeres dobozra hasonlító kipufogódob külsőleg nem sokat módosult, az elején lévő katalizátor mérete azonban jelentősen gyarapodott. Sajnos, egy darabból van az egész nemesacél kipufogórendszer, ami megdrágítja a dobcserét.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/06 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.