Menetpróba: Hyosung GV 300 S Bobber

Barátságos, felhőtlen szórakozást nyújtó koreai keresi társát szabadidejének kulturált eltöltésére. Adatbúvárok, lóerőfanok és méretmániások kerüljenek.

Hadd kezdjük ezzel: a Hyosung nem kínai cég. Hanem koreai. Aztán hadd folytassuk azzal, hogy a márka az évezred elején importőri szinten volt jelen Magyarországon, és már éppen kezdett sikeressé válni, amikor a 2008- as válság romba döntötte többek között a motorkerékpár- piacot is. Újabban úgy tűnik – ujjak keresztbe téve −, ismét felfutóban az ágazat, így az egykori importőr újra nekilát a feladatnak – népszerűvé tenni a márkát a hazai piacon is. A teljesebb képhez meg kell említenünk azt a tényt is, hogy annak idején két Hyosung-modellt is befogtunk 25 000 km-es tartóstesztre, a kis (250 cm3) és a nagy (650 cm3) GV Aquilát.

Mindketten különösebb gond nélkül abszolválták a kiszabott távot. És ma pedig itt van a mindenféle rosszérzés nélkül szemlélhető GV 300 S Bobber. Igaz, hogy a műfajt nem a Hyosung találta fel, de hát bobbert többen is gyártanak, és a műfaj nem kötődik annyira egyetlen brandhez sem, hogy az ismerős dizájn miatt tolvajt kellene kiáltani. A GV 300 S Bobber kifejezetten szemrevaló jószág. Mondhatnám, hogy nekem legalábbis tetszik, viszont akárhányszor kinézek az ablakon, látom, hogy állandóan álldogál mellette valaki. Ha meg mi is ott vagyunk mellette, azonnal az árát kérdezik. A motor színe fekete – tartja a hard biker mondás −, na, ezzel a Hyosungnál sem akartak vitatkozni, a motor gyakorlatilag monokróm, és ez a mono itt feketét jelent.

A bobber műfaj kifejezetten hálás irányzat, gyakorlatilag minimalista stílus, így ebben az amúgy chinabarokkra hajlamos egyéb távol-keleti gyártók tervezői sem tudják igazán elragadtatni magukat, és valószínűleg elemzik is eleget a nyugati ízlést ahhoz, hogy lassan leszokjanak a túlzásokról. A GV 300 S Bobberről kijelenthetjük, hogy nem rendelkezik egyetlen irritáló részlettel sem! Ellenkezőleg. Az arányok, formák, megoldások kifejezetten tetszetős benyomást keltenek.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/05 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János