Menetpróba: Honda SH350i

Egy éve a két kicsi SH-t, a 125-ös és a 150-es változatot vette kezelésbe a Honda, most a sorozat csúcsa következett. Mivel az Euro5 miatt úgyis szükségszerű volt a beavatkozás, úgy döntöttek, hogy fél decivel megtoldják az SH300 lökettérfogatát, és ennyi épp elég volt ahhoz, hogy a burkolaton a név is megváltozzon.

Külsőre nehéz beskatulyázni, nem csinos retró, mint egy Lambretta, nem sportos vagány, mint egy Xmax, nem hatalmas gördülő fotel, mint a Burgman… Az SH nem akar beállni egyik vonalba sem, 36 éve praktikus városi célszerszám, ha úgy vesszük, saját kategóriát teremtett. Mostanra legalább annyira hozzátartozik az olasz utcaképhez, mint a Vespa, ha nem jobban. Ez persze nem véletlen, hiszen a gyártás 1996 óta Atessában történik, 2017-ben ünnepelték az egymilliomodikat.

Nálunk nem ért el ennyire átütő sikert, az SH300i tavaly nem került be az első öt nagyrobogó közé – a 300-as Forzából több mint háromszor annyi kelt el. Az új SH350i fő attrakciója az 51 plusz cm3, és az ezzel együtt megújult blokk. A mostantól 330 cm3-es „Enhanced Smart Power +” egyhengeres 7500-as fordulaton 29 lóerőt teljesít és 32,5 Nm a nyomatéka 5250-nél. Ha valakinek ezek az adatok ismerősnek tűnnek, az nem véletlen, a korábban már bemutatott Forza 350- ével azonosak. A hajtáslánc változtatásait esztétikai frissítés is kísérte, ez főleg a frontrészt érintette. Nagy meglepetés itt sincs: a 125/150-es testvéreken tavaly debütált, a Honda római K + F részlegében született dizájnt kapta az új 350-es is.

Az osztott fényszóróból egy modernebb, a korábbinál agresszívabb – ha lehet ezt a jelzőt egyáltalán az SH-nál használni – lámpatestbe költöztek a ledek, a burkolat íves vonalai is egy fokkal feszesebbek lettek. Az erősebb és nehezebb blokkhoz alakították a vázat, mely könnyebb, egyúttal merevebb lett. A tárcsafék a kétcsatornás ABS-szel már eddig is adott volt, új azonban a vészfékjelző rendszer, amivel először az Africa Twinen találkoztunk.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/07 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János