Menetpróba: Honda REBEL 1100

Mi ebben az újdonság, kérdezhetnéd, amíg rá nem jössz, hogy ez nem az a Rebel. Ez kétszer akkora, csak nem látszik rajta. De valami nem változott. És az az élményfaktor.

HORATIO

Mi vagy te, mely az éjfelet bitorlod,

Együtt ama szép, harcias idommal…

BERNARDO

No hát? Horatio! sápadsz, remegsz.

Nem több-e hát, mint puszta képzelet?

Mit vélsz felole?

HORATIO

Az Isten látja, nem hinném soha

Érzéki és hu vallomása nélkül

Saját szememnek.

MARCELLUS

Ugyebár hasonlít?

HORATIO

Mint te, magadhoz.

MEZŐ

Naná, hogy…

Rebel ez is, istenemre mondom

Évekkel ezelott volt ugyan, de

Mentem én már hasonló motoron (félre)

Verselés, egyötödös jambusok,

Ebbe tuti, hogy belepusztulok

Oh, mily’ nehéz eme szörnyu versláb

Végre használhatnánk inkább prózát?

Nem értem, mi lett velem… itt ez a teszt, a Rebel, cikket kellene végre írnom, de huhh… nagyon meleg van máma, Így talán elnézed, kedves Olvasó, ha fejem kissé kótyagos és nehéz, mint a só… Bocsássanak meg, látják, már megint… a nap lehet az oka, hogy Már megint rímelek, mint egy versfaragó Mekk Elek… Jesszusom, ne! Segítség, valaki hívjon orvost! Hogy lesz ebből teszt, ha e kór nem ereszt…

PÁR NAPPAL KÉSŐBB…

Hát, kemény volt, de már jobban vagyok. De mondják meg, hát csoda, ha az ember úgy kiált fel, mint Horatio? Hiszen az új CMX1100 Rebel kiköpött mása a Rebel 500-nak. Ráadásul ember legyen a talpán, aki egyértelműen kategorizálni tudja. Chopper? Nem. Cruiser? Az sem. Netán bobber? Az sem igazán, mint ahogyan nem is roadster. Netán naked? Hát, igazából az, naked, de abból sem a tipikus, és hát Horatiótól a szép, harcias idomot nem szó szerint kell érteni. Viszont „az éjfelet bitorlod” a Rebel éjfekete színére utal és hadd idézzünk Shakespeare mellett egy másik klasszikust immáron nem először a Motorrevü lapjain, Szakály „Jamiki” Miklóst: a motor színe fekete.

Azt, hogy milyen kategória képviselője is a CMX, egyelőre hagyjuk, azt viszont ne, hogy milyen zseniálisan oldotta meg a Honda az új modell költséghatékony fejlesztését. Volt ugyebár egy elődje a Rebel 1100-nak, a Rebel 500-as, a CB500F soros kéthengeres blokkjával – tehát erőforrást már ott sem kellett a nulláról fejleszteni, ezúttal azonban az Africa Twin blokkját vették alapul. Természetesen áthangolva, egy másfajta célra.

Az áthangolás során 20%-kal megnövelték a lendtömeget, variáltak a szelepemelésekkel és a gyújtás időpontjával is, az eredmény egy 15 lóerővel és 11 Nm-rel gyengébb blokk lett egyenletesebb nyomatékleadással. A kis Rebel szinte teljes geometriáját átvették a nagy Rebelhez, a dizájnról nem is beszélve, tehát itt sem kellett sokat költeni. Megdöbbentően hasonlóak a két motor fizikai méretei.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/08 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János