Menetpróba: Honda PCX125

Elegáns kinézet, nagyfokú kényelem, mégis egész kompakt méretek, dinamikus erőforrás, jó futómű, szuper fogyasztás.

Valamit nagyon tudhat ez a PCX. Hat az embernek a valamijére. De hogy mijére, azt nehéz megmondani. A szépérzékére, vagy a benne rejlő zsugoriságra, a lelkesedésére, vagy a praktikum iránti igényére, nem tudni. Talán a teszt végére kiderül. Kiindulási alap: jó ideig nem voltam oda a robogókért. Komolytalannak tartottam őket.

Tény: ma – ha nem is vagyok robogófun – kifejezetten szívesen ülök robogóra. Nemcsak a hasznosságát élvezem, de a feelingjét is. Mert a robogózásnak van egyfajta nagyon jó feelingje. Nem jobb a motorozásnál, hanem más. A hasonlósága mellett is más. A praktikumról meg talán beszélni sem kell. Gyors, problémamentes, olcsó, élvezetes, és ha csak ennyi érv szólna mellette, már az is bőven elég lenne. „Húsz éve dolgozom a Motorrevünél, sokféle motorral mentem már.

És ennek ellenére este tíz után kitoltam a garázsból a PCX-et, és elmentem vele csak úgy motorozgatni a városba. Már tudtam róla, amit akartam, hogy milyen az üléspozíciója, ergonómiája, menettulajdonsága, fékei stb…  Nem is ezért indultam neki. Egyszerűen érezni és élvezni akartam ismét, hogy motorozhatom vele. Mert jó érzés volt.”

Ezt közel tíz éve írtam, az első PCX megjelenésekor. Erre tegnapelőtt ifjú kollégám, Zozee úgy jött vissza, amikor visszavitte a motort a Hondához, hogy hűűűha… És elkezdett eladó PCX-eket keresgélni a neten, nézegette, mivel lehet extrázni, tuningolni, és két napja PCX-ekről beszél. Egyetlen út után.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/08 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János