Menetpróba: Honda NC750X

A Honda NC motorok sikeres múltra tekinthetnek vissza. Közel évtizedes életútjuk alatt két változatban szálltak harcba a vásárlók kegyeiért. Az NC750X idéntől egyedüli képviselője maradt a családnak.

Volt egy barátnőm, aki állandóan küzdött a magánéletével. Mindig valami zűrös alakkal kavart-járt. És persze ettől rendszeresen szenvedett, szomorkodott, sokszor boldogtalan volt. Egyszer megkérdeztem tőle, hogy miért mindig ilyen gyogyós alakokkal jár? Nem talál valami normálisabbat? A normális pasik unalmasak – mondta, és összejött egy ámokfutóval.

 

Azt hiszem, nem túlzok, ha azt mondom, az NC750X nem az ő motorja lesz. Mert ő – mármint a motor – ahhoz túlságosan is jó fiú. Még akkor is, ha X-et visel a nevében. Az NC modellcsalád története a 2012-es évig nyúlik vissza, amikor megjelent a Honda első, valóban új elképzelés mentén készült kétkerekűje, az alapmodellnek számító naked NC700S és annak crossoveresített verziója, az NC700X, ahol az X egy bizonyos szintű terepalkalmasságra utalt.

Több burkolat, magasabb szélvédő, felegyenesedettebb üléspozíció, drágább ár – ebben ki is merültek a különbségek. Ja, hogy mitől NC család? Hát azért, mert mint említettük, minden tagja egy Új Koncepció – vagyis New Concept – mentén készült. És hogy mitől új? Hát leginkább attól, hogy a család két tagja egyesítette a robogó és a motor előnyös tulajdonságait annyiban, hogy tankjuk helyén méretes tárolórekesszel rendelkeztek, továbbá a DCT-s (Dual Clutch Transmission) verziónál nem kellett a váltással bíbelődni, mert azt intézte az automatika.

 

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/08 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János, Égő Kata