Menetpróba: Honda Forza 750

A Forzák sikertörténete 20 éve kezdődött az európai piacon, így nem csoda, hogy 2021-re új csúcsmodell érkezett.

AZ NC-ÖRÖKSÉG

A Honda városi csúcsrobogója valóban új, de komoly gyökerekkel rendelkezik. Rengeteg mérnöki munkával és sok felhasználói tapasztalattal jutottak el megalkotásáig tervezői. A Forza 750 szellemi elődje a 2012-ben bemutatott Honda Integra volt, típusnevén csak NC700D, ekkor még csak 670 köbcentis erőforrással. Szintén ez a blokk dolgozott az NC család másik két tagjában, az NC700S-ben és NC700X-ben.

A környezetvédelmi előírások és a vásárlói igények miatt 2014-ben már 750-es blokkal dobták őket piacra, majd jött a csak kategóriateremtőnek nevezett X-ADV terepképességekkel ellátott robogó 2017-ben. 2021-re nyugdíjba küldték az Integrát, helyét pedig új néven egy igazán robusztus gép vette át, amely a jól csengő Forza modellcsalád zászlóshajójaként keresi a leendő vevők kegyeit.

ERŐTELJES KISUGÁRZÁS

Luxusrobogóként aposztrofálható, de azért van egy csipetnyi sportos kisugárzása a macskaszemre hasonlító első fényszórók miatt. Ja, és ha már a zászlóshajónál tartunk, egy dolgot le kell szögezni: a Forza tényleg hajószerű. Egyrészt tekintélyes méretei, másrészt pedig kellemes futóműve miatt. Az ülésről a 170 centi alattiak csak éppenhogy le fognak érni, bár a 790 mm-es nyeregmagasság nem tűnik soknak, azt is figyelembe kell venni, hogy egy viszonylag széles ülőfelület vár a fedélzeten. A nyereg közepesen párnázott, a széles ülőfelületen nem kell sokat fészkelődni, hamar megtalálom a helyem rajta. Viszont a lábteret nyugodtan vehették volna nagyobbra, mert az igazán termetes fazonok is már csak szűkösen fognak elférni a Forzán.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/09 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János