Menetpróba: HARLEY–DAVIDSON NIGHTSTER 975, LOW RIDER ST

Figyelem, figyelem, aki nem tudná, annak eláruljuk, éppen forradalom zajlik a Harley– Davidsonnál. Már nem egy új színvariáció, hanem az utolsó csavarig új erőforrások és soha nem látott modellek jelentik az újdonságot. Íme, a folytatás!

NIGHTSTER 975

A spanyolországi Gironában ülünk a Harley–Davidson sajtótájékoztatóján. A hangulat laza, ahogy a Harley-nál ez lenni szokott, sörözgetve várjuk, hogy végre lehulljon a lepel a három letakart motorról. Már ha egyáltalán motor van a leplek alatt, és nem valami titkos űrfegyver. Előzetesen titoktartási nyilatkozatot írtunk alá, megesküdtünk az életünkre, hogy a visszatérésünk után másnap estig nem publikáljuk, amit megtudtunk, halál arra, aki megszegi esküjét. Persze felröppentek hírek, és maga a Harley- Davidson-gyár is szivárogtatott egy keveset. Láttunk egy sziluettet, és lehetett sejteni, hogy a Bronx-vonalat nem dobták teljesen a gyárnál, és hát mégse legyen már a márka belépőmodellje a hat és fél millió forintos Softail Standard.

A NAGY BUKTA

Hetekkel a bemutató előtt a szaksajtóban már ment a spekuláció arról, hogy vajon mi lesz a beharangozott újdonság. A legtöbben a Harley korábbi nyilatkozatai alapján arra tippeltek, hogy egy kisebb erőforrással szerelt Sportster lesz az. Pár nappal a bemutató előtt az egyik amerikai motorosújság közzétette, hogy nyomozásaik során egy 2022-es tartozékkatalógusban egy customtükör mellett az eddig ismeretlen RH975 motorkódot találták. Bingó, pacsi! Mivel a tavaly bemutatott, új Sportster S modellkódja RH1250S, így feltehetően az újdonság kódjára bukkantak rá, ebből következően annak erőforrása 975 cm3- es lesz. Egyszer csak kivilágosodott a hatalmas kivetítő, és elkezdődött a prezentáció. Rövid felvezető után az újdonság neve… tararaaaa… Harley– Davidson Nightster!

Nyugi, nem déjà vu, a Nightster név 2007– 2012 között szerepelt már egyszer a modellkínálatban, persze még a régi 1200 cm3-es tolórudas erőforrással. A névazonosság oka nem fantáziátlanság, hanem szándékos utalás a múltra, amely a jelek szerint még mindig fontos az amerikai gyártónak.

LOW RIDER ST

Itt, az öreg kontinensen úgy tartjuk, hogy az amerikaiak csudabogarak. Értik például a baseball szabályait, sisakot húznak a focihoz és 400 kilós motorokkal versenyeznek. Ha nem hiszed, nézz utána a baggerversenyeknek. Ez az őrület, a King of Baggers leginkább a nyugati partra, a westcoastra jellemző, ahol gigászi Harley-k és a tudjukmilyenmotorok mérik össze erejüket. A nyugati part híres sajátos motorépítési (értsd: Harley– Davidson) stílusáról, olyannyira, hogy az westcoast stílus néven világszerte ismert lett.

Aki kevésbé járatos a customvilágban, annak eláruljuk, hogy a baggerek tulajdonképpen topcase-üktől megfosztott, oldaldobozokkal (v.ö.: bag) felszerelt túracirkálók. Mint például a Harley–Davidson egyik 2022-es újdonsága, a Low Rider ST. A Low Rider ST megjelenését messze nem előzte meg akkora titkolózás, mint a Nightsterét. Ismertük már a koncepciót, az 1983-as FXRT-re hasonlító különös fejidomát, és tudtuk, hogy megkapta az eddig csak a kiváltságos CVO-modellekben dohogó 117 köbinches, vagyis 1923 cm3-es Millwaukee Eight erőforrást. Tudtuk, hogy tervezésekor a dinamikusabb használatot helyezték előtérbe. Ezt az úgynevezett sportosságot nemcsak közel kétliteres blokkjának, irtóztató nyomatékának, de építési módjának is köszönheti.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2022/05 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.