Menetpróba: Harley-Davidson LiveWire

Az európai eladási listákon évről évre nagyobb százalékban vannak jelen, mégis óriási szakadék van a hagyományos benzines és az elektromos nagy motorok között. Utóbbiak kizárólag kicsi, új márkákhoz köthetőek, a nagy motorgyárak még nem mertek lépni. Kivéve a Harley–Davidsont.

Igen, az a Harley–Davidson, mely a múlt értékeinek lankadatlan ápolásával a heritage szinonimája lett. Így aztán szinte hihetetlen, hogy a neves gyártók közül elsőként lépett az elektromos nagy motorkerékpárok piacára. Persze nem ment ez az egyik pillanatról a másikra. A LiveWire prototípusát már 2014-ben elindították. Végighaknizták vele az egész világot, hogy a visszajelzések alapján tökéletesre csiszolják újkori művüket. A projektéletében még 74 lóerős és 70 Nm-es nyomatékú motor 2020-ra 105 lóerős és 114 Nm-es lett, és ehhez egy 15,5 kWh-s akkumulátorcsomagot kapott. A teljesítményadatokkal a tömeg is növekedett, a végeredmény 249 kg 210 helyett.

Harley-s szemmel ez még így is könnyűnek számít. Ugyanakkor a töltési idő is emberléptékűbbre csökkent, 3,5 óra helyett csupán 1 óra alatt újra százas lehet a teljesen lemerült akksi a Typ2-es gyorstöltővel. A 80%-hoz pedig 40 perc is elég. Az otthoni töltés természetesen tovább tart, de a tervek szerint minden HD-kereskedésnél lesz villámtöltési lehetőség, a budapesti falára fel is szerelték már. Ez pedig nagy szerencse, mert az országba érkezett első, valójában még csak bemutató motorhoz a klasszikus házi töltőt nem mellékelték, de a gyorstöltő beüzemelésével mégis ki tudtuk próbálni, mielőtt továbbszállították volna következő európai állomáshelyére.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/06 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.

Fotó: Mező János